Nastawiona na mniejsze miejscowości
Białostocki magistrat chce przyciągnąć do nas nowych studentów. Pomóc ma w tym kampania outdoorowa. Na terenie mniejszych miast Polski, w odległości do 500 m od budynków szkół ponadgimnazjalnych, pojawią się billboardy. Zobaczą je nie tylko maturzyści z Podlasia, ale też z województw pomorskiego, warmińsko-mazurskiego, lubelskiego, świętokrzyskiego, podkarpackiego i mazowieckiego.
Pierwszy etap kampanii potrwa od 1 do 15 maja. Towarzyszyć mu będzie hasło "Białystok życzy powodzenia na maturze i zaprasza!" Drugi etap - "Białystok zaprasza!" - zaplanowano od 16 do 30 września. To przede wszystkim wyjście do uczniów, którzy nie zdali egzaminu dojrzałości w pierwszym podejściu.
Trwa przetarg
W tej chwili trwa przetarg na przeprowadzenie kampanii "Studiuj w Białymstoku". Magistrat zleci ją firmie zewnętrznej, która zajmie się montażem reklam, ekspozycją, obsługą, drukiem plakatów, a potem ich usunięciem. Projekty billboardów powstaną w urzędzie. W siedmiu województwach będzie ich minimum 100. Powinny być odporne na działanie czynników atmosferycznych, a w przypadku ich zniszczenia - naprawione.
Oferty w przetargu można składać do 2 kwietnia. O wyborze firmy, której zostanie powierzona kampania, zadecyduje zaoferowana przez nią cena, ale też dysponowanie dodatkową ilością billboardów.
Także studenci z Białorusi
Na własne działania promocyjne zdecydował się z kolei Uniwersytet w Białymstoku, który chce przyciągnąć licealistów z Białorusi. W miniony piątek kilkudziesięciu uczniów Liceum Społecznego przy Polskiej Macierzy Szkolnej w Grodnie przyjechało do Białegostoku na zaproszenie uczelni. Zapoznali się z ofertą uniwersytetu, zobaczyli nowy kampus, a także rozmawiali z pracownikami i studentami oraz zwiedzili miasto.
ewelina.s@bialystokonline.pl