Dane epidemiologiczne wskazują, że schorzenia układu moczowo-płciowego są istotnym problemem społecznym. Populacja mężczyzn w wieku 45+ liczy ponad 6,9 mln osób. W 2008 r. na nowotwory układu moczowo-płciowego zachorowało 15276 mężczyzn, co stanowiło 23% wszystkich nowych przypadków zachorowań. Ponad 1/3 tych zachorowań wystąpiła u mężczyzn wcześnie tj. w wieku 45-64 lat.
- Kampania M45+ to pierwszy tego typu projekt skierowany do mężczyzn mający na celu podniesienie świadomości ryzyka zachorowania na nowotwory układu moczowo- płciowego, a w efekcie prowadzący do ograniczenia zachorowalności i umieralności z powodu tych chorób. Zależy nam na skłonieniu mężczyzn do zainteresowania się swoim zdrowiem i stylem życia - mówi Anna Kamińska, dyrektor Departamentu Polityki Zdrowotnej w Ministerstwie Zdrowia.
Wdrożenie programu profilaktycznego, którego partnerem jest Centrum Onkologii - Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie, ukierunkowane zostało w szczególności na pracowników wykonujących zawody o podwyższonym prawdopodobieństwie zachorowania na te choroby - osoby zatrudnione w przemyśle: metalurgicznym, koksowniczym, hutniczym, gumowym, chemicznym oraz paliwowo-energetycznym. Zgodnie z założeniem projektu zostaną przeprowadzone szkolenia dla lekarzy. Równolegle prowadzone są spotkania edukacyjne dla mężczyzn powyżej 45. roku pracujących w zawodach o podwyższonym stopniu ryzyka.
Od 1 lipca realizowana jest kampania społeczna obejmująca emisję spotów reklamowych w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych, radiowych oraz reklamy prasowe. W Dniu Ojca uruchomiony został profil kampanii na Facebooku - Zadbaj o swojego tatę.
anna.d@bialystokonline.pl