Wielka reklama znajduje się przy stanowiskach odjazdowych Dworca PKS. Celem kampanii społecznej ateistów jest wywołanie ogólnopolskiej dyskusji na temat obiegowego postrzegania wartości uniwersalnych jako zasad przynależnych religii, a w szczególności religii katolickiej.
Uważamy, że polityka państwa, prowadzi do utrwalania stereotypów, łącząc moralność człowieka z jego religijnością, pogłębiając wykluczenia osób, które nie identyfikują się z kościołem katolickim czy żadną inną instytucją religijną - wyznaje zarząd Fundacji Wolność od Religii.
Dodają, że w Polsce według badań Instytutu Gallupa z 2012 roku mieszka blisko dwumilionowa społeczność ateistów, a także istotna liczba osób o światopoglądzie agnostycznym, sceptycznym czy ogólnie mówiąc laickim. Kampania jest wyrazem sprzeciwu wobec pomijania konstytucyjnych praw do poszanowania wolności wyznania.
magda.g@bialystokonline.pl