Dla wszystkich firm
Konkurs Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) jest adresowany do wszystkich firm, które zmniejszą oddziaływanie szkodliwych czynników podczas pracy oraz zwiększą bezpieczeństwo.
- Od 27 lipca można składać wnioski dotyczące dofinansowania inwestycji poprawiających bezpieczeństwo pracy. Na konkurs przeznaczono łącznie aż 50 mln zł. To, ile pieniędzy może otrzymać dana firma, zależy od wartości zgłoszonego projektu oraz liczby osób, za które opłaca składki na ubezpieczenia społeczne – informuje Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.
Działania muszą się mieścić we wskazanych w regulaminie obszarach inwestycyjnych. Wnioski można składać do końca sierpnia.
Kwoty dofinansowań
Udział procentowy wysokości dofinansowania, opracowany jest na ilości osób, za które opłacane są składki ZUS:
- od 1 do 9 osób – 90% szacowanej wartości projektu – max. kwota dofinansowania to 140 tys. zł;
- od 10 do 49 osób – 80% szacowanej wartości projektu – max. kwota dofinansowania to 210 tys. zł;
- od 50 do 249 osób – 60% szacowanej wartości projektu – max. kwota dofinansowania to 340 tys. zł;
- od 250 osób – 20% szacowanej wartości projektu – max. kwota dofinansowania to 500 tys. zł.
Warunki zgłoszeń
Aby zgłosić się do konkursu, nie można zalegać z opłacaniem składek zdrowotnych, jak i społecznych. Firma nie możne znajdować się w stanie upadłości, w toku likwidacji lub podczas postępowania upadłościowego. Z dofinansowania wykluczony jest przedsiębiorca, który w ciągu ostatnich 3 lat dostał dofinansowanie z ZUS lub został zobowiązany do jego zwrotu.
Ostateczny termin zgłoszeń to 31 sierpnia. Komisja najpierw sprawdza kompletność i poprawność wniosków. Później eksperci z Centralnego Instytutu Ochrony pracy ocenią merytoryczną treść zgłoszenia.
Pytania dotyczące konkursu należy kierować na adres e-mail: konkurs@zus.pl
Regulamin konkursu można znaleźć na stronie ZUS-u.
24@bialystokonline.pl