Centrum Badania Opinii Społecznej przeprowadziło badania, z których wynika, że Polacy coraz lepiej postrzegają polskie urzędy (biorąc pod uwagę dane sprzed 5 czy 10 lat). Okazuje się, że jakość oferowanych w tych miejscach usług jest zadowalająca.
Zbadano starostwa powiatowe, urzędy gminy/miasta/dzielnicy, ZUS, urzędy skarbowe, ośrodki pomocy społecznej i urzędy pracy. Najgorzej wypadły te ostanie.
Najwięcej punktów zyskał ZUS - 4,4 pkt na 5 możliwych. Najlepiej wypadł także w szczegółowych kategoriach dotyczących obsługi. 64% ankietowanych było zadowolonych z faktu, iż ich sprawa została załatwiona "od ręki". Niemalże wszyscy badani (96%) uznali, że zostali fachowo obsłużeni. Wysoko były też ocenione kompetencje urzędników.
- Tak wysoka ocena bardzo nas cieszy i jest dowodem na to, że mimo bardzo dużej ilości zadań, które wykonuje ZUS, pracownicy zatrudnieni przy bezpośredniej obsłudze naszych klientów spełnili ich oczekiwania – informuje Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.
justyna.f@bialystokonline.pl