- Architektura Kwadratu została ostatecznie ukształtowana w oparciu o koncepcję spójności, w odniesieniu do brył i wnętrz budynków, użytych materiałów, kolorystyki i wzornictwa - mówi Dariusz Siemieniako, członek zarządu Park Handlowy Kwadrat S.A. oraz Biazet S.A.
Dodaje, że pomysłem na tę spójność było symboliczne połączenie nowatorskiego konceptu galerii i parku handlowego w przestrzeni centrum handlowego w oparciu o ideę Art&Business. W grę wchodziły konkretne kolory związane z logo Kwadratu, Tesco Extra oraz OBI, najemcami centrum handlowego.
- Kolorowe prostokąty, czerwony, niebieski i pomarańczowy ożywiają cały koncept, porządkują go, oraz spajają, a dodatkowo każda z trzech barw wyznacza oddzielny ciąg komunikacyjny wewnątrz galerii handlowej - wyjaśnia dalej.
W tej chwili dobiega końca proces komercjalizacji branżami: odzieżową, RTV/AGD, artykułów dziecięcych oraz sportu. Wkrótce poznamy konkretne firmy.
Budowa Parku Handlowego Kwadrat została rozpoczęta w lipcu bieżącego roku. Realizacją obiektu w systemie głównego wykonawstwa zajmuje się przedsiębiorstwo budowlane Unibep S.A. Kontrakt opiewa na sumę ok. 85 mln zł. Łączna handlowa powierzchnia najmu to około 51 tys. mkw. Parkingi pomieszczą 1500 aut. Data otwarcia całego obiektu, który powstaje przy ul. Andersa, planowana jest w I kwartale 2015 roku.
anna.d@bialystokonline.pl