Muzeum Mleka w Grajewie (I miejsce), Szlak turystyczny "Kraina Wątku i Osnowy" (II miejsce) i Pawilon Edukacyjny w Rezerwacie Pokazowym Żubrów Białowieskiego Parku Narodowego (III miejsce) - to trzy produkty, które zgodnie z wynikami głosowania zostaną nagrodzone Certyfikatem Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Już niedługo zawalczą także o tytuł na etapie ogólnopolskim. Oprócz nich jako kandydata do Złotego Certyfikatu Kapituła Konkursu wybrała WOSiR Szelment (o najbardziej prestiżowy - Złoty Certyfikat POT - mogą walczyć tylko te produkty turystyczne, które otrzymały Certyfikat POT w poprzednich edycjach Konkursu). Uroczystą galę wręczenia certyfikatów zaplanowano na drugą połowę listopada w Warszawie.
W tym roku Konkurs odbywa się już po raz szesnasty. Jego celem jest wybranie najbardziej atrakcyjnych, nowatorskich i przyjaznych turystom produktów turystycznych. Organizatorzy chcą docenić pracę na rzecz rozwoju turystyki i promować nowe miejsca, wydarzenia i projekty. Zwycięski produkt otrzyma Certyfikat POT oraz przygotowaną przez Polską Organizację Turystyczną kampanię promocyjną o równowartości 100 000 zł.
Etap regionalny w województwie podlaskim koordynowała Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna. Rekrutacja produktów trwała od 14 sierpnia do 23 września.
W ubiegłej edycji konkursu Certyfikaty Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej otrzymali: Festiwal Wielu Kultur i Narodów "Z wiejskiego podwórza", Muzeum Rolnictwa im. ks. Krzysztofa Kluka w Ciechanowcu oraz Wigierski Park Narodowy przyjazny turystom aktywnym.
Portal BiałystokOnline patronuje konkursowi.
anna.d@bialystokonline.pl