Jak wynika z raportu Gemius "E-commerce w Polsce 2015" przygotowanego dla Izby Gospodarki Elektronicznej w czerwcu tego roku, na odzież, dodatki i akcesoria wydaliśmy średnio 75 zł, a 82 zł – na obuwie. Z badań wynika, że jeśli chodzi o tę kategorię, to e-zakupów częściej dokonują kobiety niż mężczyźni. Około 40 zł przeznaczyliśmy natomiast na książki, płyty i filmy.
Okazuje się również, że średnio 39 zł miesięcznie każdy użytkownik Internetu wydał na bilety do kina i teatru.
Badania CBOS podają, iż obecnie prawie 50% Polaków robi zakupy online. Z roku na rok ta liczba znacząco rośnie. Klienci internetowych sklepów chwalą sobie przede wszystkim fakt, iż większość oferowanych tam towarów jest tańsza. Niektórzy decydując się markowe produkty, oglądają je w sklepach stacjonarnych, by później móc identyczny produkt kupić taniej Internecie.
Rośnie także zaufanie do zakupów przez Internet. Aktualnie obawia się ich 46% badanych, z czego większe zaufanie wykazują mężczyźni niż kobiety. Coraz rzadziej słyszy się też o oszustwach stosowanych przez internetowych sprzedawców.
Najczęściej kupujemy w Internecie: sprzęt AGD i RTV (ponad 52% badanych), akcesoria do wyposażenia wnętrz (około 52%), wszystko co związane z modą (około 51%), książki (około 49%), telefony komórkowe i akcesoria oraz kosmetyki. Prawie połowa badanych ma też doświadczenia z kupowaniem książek (49%).
justyna.f@bialystokonline.pl