Zakończono prace budowlano-montażowe przy największej do tej pory inwestycji drogowej w Białymstoku - przebudowie ulicy Generała Stanisława Maczka, głównej drodze wlotowej z Warszawy. Prace trwały tam przez 22 miesiące.
- Ulica Generała Stanisława Maczka pełni kluczową rolę w układzie drogowym miasta i województwa podlaskiego. Tym bardziej cieszy nas, że projekt zakończyliśmy zgodnie z planem, poprawiając tym samym znacznie jakość komunikacji na terenie Białegostoku - mówi Mirosław Wróblewski, prezes PEUiM-u - wykonawcy drogi.
W ramach prac właściwie od nowa wybudowano 3,3 km ul. Maczka, wchodzącą w skład miejskiej trasy ruchu przyspieszonego, tzw. Trasy Generalskiej. Poszerzono i wykonano nowe nawierzchnie ulicy i dróg zbiorczych, wybudowano chodniki, zatoki autobusowe i przystanki, drogi serwisowe, dojazdowe oraz ścieżki rowerowe. Ponadto powstała lub została zmodernizowana infrastruktura podziemna - kanał deszczowy i sanitarny, wodociąg, linie energetyczne i telekomunikacyjne, sieć gazowa oraz oświetlenia ulicy i sygnalizacja świetlna. Wyremontowano także 200 m al. Tysiąclecia.
Ważnym elementem realizowanych prac były również obiekty mostowe, w tym budowa mostu przez rzekę Białą, wiaduktu łukowego w ciągu ul. Lodowej, biegnącego nad ul. Maczka, estakady nad ul. Świętokrzyską, wiaduktu nad torami PKP relacji Białystok-Kuźnica oraz estakady nad al. Tysiąclecia Państwa Polskiego.
Wartość całej inwestycji sięgnęła 165 mln zł, a umowa z wykonawcą opiewała na 158 mln. Ponad 75% tych kosztów pokrył unijny Program Rozwój Polski Wschodniej.