Prawdziwa historia, autentyczne emocje i przesłanie, które nie pozwala zostać obojętnym. Tak jednym zdaniem można opowiedzieć tegoroczny film promujący Up To Date Festival. Organizatorzy imprezy zdradzili w nim jeszcze jedna niespodziankę.
Fot: materiały organizatora
Film "Za darmo" to opowieść pełna ciepła i emocji - tych płynących z pasji do muzyki, ale i tych z więzi rodzinnych oraz zwykłych, codziennych spraw. Nie jest to jednak opowieść całkowicie pozbawiona humoru.
Wciąż przełamują stereotypy
Ten film to zupełne odwrócenie kategorii i przełamanie stereotypów. Wideo promujące imprezę techno nie musi być dynamicznym, głośnym klipem, tak jak techno w ambitnej wersji od Up To Date Festival jest nie tylko dla młodych.
Tegoroczny film promujący festiwal nie jest wyreżyserowaną, prostą akcją reklamą największego muzycznego wydarzenia na Podlasiu. To po raz kolejny prawdziwa historia, autentyczne emocje i przesłanie, które pozostawia widza z bagażem przemyśleń.
Syn, organizator Festiwalu, do udziału w filmie dokumentalnym zaprasza swoją mamę. Widzimy, że jej udział i historia, którą opowiada nie są dla niej czymś łatwym. Podróż, w którą bohaterka zabiera widza pełna jest emocji, które niekiedy biorą górę. W podróży przez wspomnienia sięgające początków XX wieku bohaterce towarzyszy postać jej babci. Babcia mimo trudnego, intrygującego życia była dla niej ostoją bezpieczeństwa, ciepła i troski, jaką tylko babcia może obdarzyć swoją ukochaną wnuczkę.
Chcąc trochę tego ciepła przekazać innym, mama do pomocy zaprasza inne mamy współorganizatorów festiwalu. Razem przygotowują coś, dzięki czemu wartość, jaką jest rodzina, dla młodych może nabrać nowego znaczenia!
Wyślij pocztówkę do babci
- Mama zawsze lubiła opowiadać o swojej rodzinie. Często mówiła o potrzebie dokumentacji rodzinnych historii. Dlatego wpadłem na pomysł akcji "Wyślij pocztówkę do babci" inspirowany jej życiem i historiami, które nam opowiadała. Przecież to, co liczy się w życiu to więzi z najbliższymi, rodziną czy prawdziwymi przyjaciółmi. Dopiero później jest miejsce na kulturę i muzyka, które są osią naszego festiwalu - mówi Cezary Chwicewski, dyrektor artystyczny Up To Date Festival.
Do udziału w przedsięwzięciu organizatorzy festiwalu postanowili więc zaprosić swoje własne mamy. To one wspólnie przygotowały kwiatową kompozycję, która pojawiła się na specjalnych festiwalowych pocztówkach. Właśnie je, wraz z dedykowanymi akcji znaczkami pocztowymi, zupełnie za darmo, będzie można wysłać z gorącymi pozdrowieniami z festiwalu.
Mimo że akcja nazywa się "Wyślij pocztówkę do babci", to kierowana jest do rodzin i najbliższych osób uczestników festiwalu. Każda z osób może wysłać pocztówkę do babci lub kogoś, kogo kocha. To niby całkiem proste, ale jakże głębokie. Warto zrobić taką niespodziankę bliskiej osobie. Pocztówkę i znaczek otrzymać będzie można za darmo.
Seniorzy na Stadionie Miejskim
"Wyślij pocztówkę do babci" jest naturalnym przedłużeniem zapoczątkowanej w ubiegłym roku akcji 50+, która powraca podczas tegorocznej edycji festiwalu Up To Date. Jest to jedyna w swoim rodzaju okazja, by pokolenie, którego młodość przypadła nieco wcześniej, mogło również dotknąć kultury muzycznej "młodych". Na festiwal można przyjść z rodzicami, babciami czy ciotkami.
Zasady są proste. W dniu festiwalu, każda osoba mająca powyżej 50 lat może uczestniczyć w nim za darmo. Wystarczy dowód osobisty. Warto się spieszyć z przyjściem, bo ta oferta zależy od ilości uczestników i na pewno nie będzie trwała przez całą imprezę. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do odwołania akcji "50+" w dowolnym momencie z powodu ograniczonej pojemności obiektu. Akcja dotyczy wyłącznie wydarzeń na Stadionie Miejskim, nie dotyczy więc Centralnego Salonu Ambientu, który odbywa się w innych lokalizacjach.
Twórcy, czyli Chwicewski, Kiziewicz i Jakuć-Łukaszewicz
Tegoroczny film stworzyli Cezary Chwicewski, Krzysztof Kiziewicz i Adrian Jakuć-Łukaszewicz.
Krzysztof Kiziewicz jest autorem licznych filmów, klipów i spotów. Wielokrotnie realizował oprawy wizualne spektakli teatralnych i eventów. Aktywnie angażuje się w inicjatywy społeczne i kulturalne, współpracuje z organizacjami pozarządowymi, współtworzy i inicjuje projekty artystyczne.
Up To Date Festival, którego Cezary Chwicewski jest dyrektorem kreatywnym, przy każdej kolejnej edycji zaskakuje swoją nieszablonową promocją. Wystarczy wspomnieć jeden z pierwszych filmów promujących największy festiwal muzyczny na Podlasiu. "Takie coś jest możliwe tylko w Białymstoku" - film, który do dziś obejrzało blisko milion osób.
Ubiegłoroczny film "Bagaż życia" w kilka dni od premiery osiągnął rekordową oglądalność, budząc przy tym wiele pozytywnych emocji mierząc się jednocześnie ze stereotypowym podejściem do "kultury młodych" zapraszając po raz pierwszy na festiwal nieco starsze pokolenie. Film został nagrodzony dwoma brązowymi mieczami w konkursie Klubu Twórców reklamy, odpowiedniku polskich Oskarów w branży wideo marketingu.
Muzykę do tegorocznego filmu stworzył Adrian Jakuć-Łukaszewicz, członek znanego białostockiego zespołu Zerova, działa też pod pseudonimem Liquid Molly. Swoim zaangażowaniem po raz kolejny udowadnia, że film to nie tylko obraz ale również dźwiękowa podróż.
Anna Dycha
anna.d@bialystokonline.pl
anna.d@bialystokonline.pl