Białostocka wódka zyskała uznanie nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Sprzedawana jest w 45 krajach, m.in. w Japonii, Stanach Zjednoczonych, Francji, Niemczech czy Austrii. Tylko w ubiegłym roku sprzedano 47 milionów litrów tego alkoholu. Taki wynik sprawił, iż stał się on liderem segmentu wódek w Polsce.
Chętnie kupowana jest zarówno wódka czysta Żubrówka Biała, jak i najbardziej znana "Żubrówka z trawką", która zawiera źdźbło turówki wonnej, rosnącej w Puszczy Białowieskiej. Dużą popularnością cieszy się także słodko-gorzka Żubrówka Złota, która jest wytwarzana na bazie kory dębu.
- Spodziewamy się, że do końca tego roku Żubrówka stanie się trzecią największą marką wśród wódek na świecie, po wódce Smirnoff i Absolut – informuje Monzer Elabrashy, dyrektor generalny CEDC. - Miejsce na podium da nam sprzedaż powyżej 6 milionów skrzynek. Dokonamy tego – zapowiada.
Producenci Żubrówki cieszą się z sukcesu tym bardziej, iż ostatni rok był dość trudnym okresem w branży spirytusowej z powodu zawirowań po podwyżce akcyzy.
justyna.f@bialystokonline.pl