Na weekend (28-30.01) Opera i Filharmonia Podlaska planuje trzy wydarzenia.
Koncert kameralny
Ten koncert to kolejna odsłona przeszło 30-letniej działalności zespołu Ars Iuvenum. Melomani usłyszą dwie kompozycje: Sonatę na flet, altówkę i harfę Claude’a Debussy’ego i Kwintet h-moll op. 115 na klarnet, dwoje skrzypiec, altówkę i wiolonczelę Johannesa Brahmsa.
– To perły kameralistyki – mówi kierownik artystyczny zespołu Ars Iuvenum, klarnecista Grzegorz Puchalski. – Pierwsza to kompozycja spowita klimatem impresjonistycznym, z tytułu stylu, który reprezentował Claude Debussy. Utwór w anturażu niebiańskiego instrumentu, jakim jest harfa, niezbyt często wykorzystywanego w kameralistyce, ale dającego cudowne doznania estetyczne, muzyczne i dźwiękowe. Druga kompozycja, Kwintet Johannesa Brahmsa, to opus magnum tego kompozytora jeśli chodzi o kameralistykę. To dzieło skomponowane bardzo późno, tuż przed śmiercią, ale w nim właśnie zawarta jest kwintesencja jego twórczości kameralnej, jego bogactwa melodycznego, fakturalnego. To pod każdym względem wielkie dzieło - dodaje Grzegorz Puchalski.
Koncert odbędzie się w Sali Koncertowej przy ul. Podleśnej w piątek (28.01), o godz. 19.00.
Zespół kameralny Ars Iuvenum zagra w składzie:
Grzegorz Puchalski – klarnet, kierownictwo artystyczne
Magdalena Jakubowska-Puchalska – flet
Stanisław Kuk – skrzypce
Paweł Kuk – skrzypce
Radosław Koper – altówka
Szymon Stępka – wiolonczela
oraz gościnnie Zuzanna Federowicz – harfa
Bilety: 20-40 (do nabycia online i w kasie OiFP).
Można wygrać zaproszenia: KONKURS Uwaga! Bilety przeznaczone są tylko dla osób zaszczepionych przeciwko COVID-19.
"Rigoletto" Giuseppe Verdiego prosto z The Metropolitan Opera
W sobotę (29.01) odbędzie się transmisja nowej inscenizacji "Rigoletta" Giuseppe Verdiego z The Metropolitan Opera. W roli Księcia Mantui powraca nasz rodak, tenor Piotr Beczała, który po raz kolejny da popis swoich wirtuozerskich umiejętności. Transmisja spektaklu o 18.55 w Sali Kameralnej OiFP.
Akcja utworu przenosi się do Europy lat 20. XX wieku. Za scenografię w stylu art déco odpowiada Michael Yeargan, kostiumy zaprojektowała Catherine Zuber. W tytułowej roli po raz pierwszy na scenie Met wystąpi baryton Quinn Kelsey. Partnerować będą mu sopranistka Rosa Feola w roli Gildy, córki Rigoletta, której życiu zagraża przestępcza przeszłość ojca oraz tenor Piotr Beczała jako Książę Mantui. Dyryguje Daniele Rustioni.
Czas trwania: 206 minut (z przerwą)
Bilety: 45-50 zł (do nabycia online i w kasie OiFP).
Można wygrać zaproszenia: KONKURS Uwaga! Bilety przeznaczone są tylko dla osób zaszczepionych przeciwko COVID-19.
"Wesoła wdówka" powraca
Na Dużą Scenę Opery i Filharmonii Podlaskiej wraca "Wesoła wdówka" ze wspaniałą muzyką Franza Lehára i divą polskiej sceny operetkowej w tytułowej roli. Spektakl, którego premiera zainaugurowała sezon artystyczny 2021/2022 w OiFP, został doskonale przyjęty przez publiczność i zebrał świetne recenzje krytyków. W ostatni weekend stycznia w roli Hanny Glawari zobaczymy Grażynę Brodzińską, w roli Hrabiego Daniły: Adama Zarembę.
"Wesoła wdówka" odbędzie się w sobotę (29.01), o godz. 19.00 oraz w niedzielę (30.01), o godz. 18.00 na Dużej Scenie, ul. Odeska 1.
Bilety: 70-140 zł (do nabycia w kasie OiFP i na www).
Można wygrać bilety: KONKURS Uwaga! Bilety przeznaczone są tylko dla osób zaszczepionych przeciwko COVID-19.
anna.kulikowska@bialystokonline.pl