Podobnie jak w latach ubiegłych, zwłaszcza w miejscowościach turystycznych, w okresie wakacyjnym będą przeprowadzane kampanie informacyjno-edukacyjne oraz kontrole ewidencji sprzedaży na kasach fiskalnych. Po raz kolejny, ogólnopolską akcję będzie promowało hasło "Nie bądź jeleń, weź paragon" i rysunek Andrzeja Mleczki.
Biorąc paragon ułatwiasz sobie złożenie reklamacji, masz możliwość porównania cen, wspierasz uczciwą konkurencję, wiesz, że nie zostałeś oszukany i zmniejszasz szarą strefę. Wydanie paragonu w sklepie, barze czy restauracji ma duże znaczenie nie tylko dla kupującego, ale również dla wszystkich podatników. W akcji "Weź paragon" chodzi przede wszystkim o to, by sprzedawcy uczciwie rejestrowali sprzedaż na kasach fiskalnych i przestrzegali zasad uczciwej konkurencji. Paragon to potwierdzenie, że kwota podatku trafiła do budżetu państwa, czyli do naszej wspólnej kasy, a nie do kieszeni nieuczciwego przedsiębiorcy.
Akcja prowadzona jest od 2004 r. Według informacji Izby Skarbowej w Białymstoku, w trakcie ubiegłorocznej wystawiono ponad 25 tys. mandatów na łączną kwotę ponad 6 mln zł. Tegoroczna letnia edycja potrwa do 31 sierpnia.
ewelina.s@bialystokonline.pl