Nowoczesny zakład
W Białymstoku przy ul. św. Proroka Eliasza w Suwalskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej otworzony został Zakład Produkcyjny Purella. Produkowane tam są m.in. batony BeRaw Ewy Chodakowskiej, a także batony dla dzieci – BeRaw Kids.
Założycielem, pomysłodawcą oraz prezesem firmy Purella jest Michał Czerwiński.
- Z panią prof. Marią Borawską z Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku stworzyliśmy cały program badawczy dotyczący Purelli, podstawie którego pozyskaliśmy dotację na wdrożenie badań - opowiada.
Dlaczego wybrano Białystok?
- Przede wszystkim z uwagi na fantastyczną współpracę z prof. Borawską, która jest m.in. członkiem Polskiej Akademii Nauk i to ona nas zainspirowała, żeby pójść w stronę produktów dla dzieci. Przyszliśmy do niej z produktami dla dorosłych, ale ona powiedziała, żeby postawić na dzieci. Wspólnie zaczęliśmy tworzyć produkty, a wynikiem tych prac jest ta linia produkcyjna - informuje Michał Czerwiński.
Podkreśla, że jest to pierwszy z etapów inwestycji, który kosztował 20 mln zł. Cała linia produkcyjna ma 6 tys. m2, natomiast w tej chwili zajęte są 3 tys. m2, z czego 1,2 tys. m2 to hala produkcyjna.
- Jest to najnowocześniejsza linia produkcyjna, jeżeli chodzi o produkcję batonów w Polsce. Jesteśmy w stanie produkować 15 tys. batonów na godzinę, co daje ponad 10 mln batonów na jednej zmianie. Batony są w różnych kształtach, oblewane czekoladą, z posypkami, bez, także możliwości mamy wiele. Mamy linię, która pakuje nasze produkty sypkie np. żelki - dodaje prezes Purelli.
Początki
Purella Superfoods zadebiutowała na rynku spożywczym w 2016 r.
- Zaczynaliśmy od jednej zielonej algi słodkowodnej Chlorelli, nikomu nie znanej. Po pierwszym roku udało nam się stać liderem sprzedaży tego produktu w Polsce - opowiada Artur Gajewski, dyrektor marketingu w firmie Purella.
Po roku poznali Ewę Chodakowską i jej męża Lefterisa Kavoukisa.
- Rozmawialiśmy o tym, co jest dla nas najważniejsze, jakie produkty tworzymy i wtedy udało nam się przekonać do tej idei, która stała się spójna z wizją Ewy i Lefterisa - mówi Artur Gajewski.
Wówczas stali się udziałowcami w firmie i zaczęliśmy tworzyć linie BeRaw.
- Przez 9 miesięcy tworzyliśmy gamę produktów, które później zadebiutowały na rynku. Od tego czasu, czyli ponad 3 lata rozwijamy markę. Naszą misją jest demokratyzowanie zdrowego odżywiania - dodaje dyrektor marketingu.
Jego zdaniem rynek superfoods w ostatnim czasie bardzo się rozwija, jednak w Polsce jeszcze raczkuje.
- Jesteśmy już bardzo daleko za takimi krajami jak Stany Zjednoczone, Niemcy, Francja czy Wielka Brytania. Badania ukazują, że Polacy są narodem bardzo podatnym jeżeli chodzi o żywność bogatą w wartości odżywcze - stwierdza Artur Gajewski.
Seria dla dzieci
Ewa Chodakowska podkreśla, że jej zadaniem było wprowadzenie rewolucji w świecie fitness i w zdrowym stylu życia.
- Wszystkie swoje działania kierowałam od samego początku do kobiet, miałam zawsze w tyle głowy swoją mamę, która poświęcała swoje życie dzieciom, domowi, mężowi i zapominała o sobie. Do takich kobiet chciałam kierować swoje działania - informuje.
Metamorfozy z Ewą przeszło ponad 1,5 mln osób. Jednak teraz chce postawić przede wszystkim na zdrowie dzieci.
- Zdrowe dziecko to najpewniej zdrowy dorosły. Dlatego po tej pierwszej dekadzie czas na nową misję, czyli edukowanie rodziców i wspieranie ich w budowaniu zdrowych nawyków u dzieci. Myślę, że jest to odpowiedź na problemy i pytania większości mam zwłaszcza dzisiaj po okresie pandemii. Dzieciaki są wyłączone z aktywności fizycznej i sięgają po niezdrowe przekąski - komentuje Ewa. - Epidemia, którą obserwujemy na świecie idzie również w parze z epidemią otyłości wśród dzieci. Nasze polskie dzieci tyją najszybciej w Europie. A dziecko z nadwagą to najpewniej otyły dorosły - dodaje.
W kwietniu tego roku na rynek zostały wprowadzone zdrowe przekąski BeRaw Kids. Są tam batoniki, smoothies i żelki - bez cukru i konserwantów. W Dzień Dziecka (1.06) swoją premierę będzie mieć specjalny trening dla dzieci w wieku 3-8 lat.
- Jest on przygotowany w towarzystwie czterech animowanych bohaterów: Siłka, Łebskiego, Pyszotki i Gibka - zapowiada Ewa Chodakowska. Projekt ma na celu zachęcić dzieci do aktywności fizycznej.
malwina.witkowska@bialystokonline.pl