Pracownicy PGE Obrót, spółki zajmującej się w Grupie Kapitałowej PGE sprzedażą energii do odbiorców końcowych, otrzymują zgłoszenia dotyczące podejrzanych wiadomości SMS.
SMS-y wysyłane do klientów, ale też do osób niekorzystających z usług PGE Obrót, zawierają informację o rzekomej należności, która w razie nieuregulowania spowoduje przerwę w dostawie energii elektrycznej. W wiadomości znajduje się również link do płatności online.
- PGE Obrót zwraca się do wszystkich klientów, aby zachowali szczególną uwagę, zignorowali podejrzane wiadomości, nie otwierali linków prowadzących do płatności oraz przekazali ostrzeżenia rodzinie i znajomym - mówi Mariusz Majewski, rzecznik prasowy PGE Obrót.
Spółka podkreśla również, że wszystkie przypadki fałszywych wiadomości są na bieżąco monitorowane, a nielegalne strony natychmiast blokowane. Każda próba oszustwa jest również zgłaszana organom ścigania.
dorota.marianska@bialystokonline.pl