22 marca tego roku podpisano umowę na budowę nowego budynku urzędu gminy w Juchnowcu Kościelnym przy ul. Jaśminowej. Obecnie trwają prace, już widać ściany parteru. Całość ma zakończyć się w przyszłym roku.
Nowy budynek urzędu gminy będzie miał dwa piętra i garaż podziemny. Obiekt będzie bardzo nowoczesny, przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zostanie wyposażony we wszystkie instalacje wewnętrzne min. elektryczną, oświetleniową. c.o., klimatyzację, wentylację i w okablowanie strukturalne LAN. Wykorzystane będą także odnawialne źródła energii. Zagospodarowany będzie również teren wokół obiektu.
"To wyczekiwana inwestycja. W gminie Juchnowiec Kościelny zamieszkuje prawie 17 tys. mieszkańców. W chwili obecnej warunki, jeżeli chodzi o obsługę klientów jak i warunki dla samych urzędników są trudne. Obecnie urząd gminy funkcjonuje w trzech budynkach. W przyszłym roku będzie to tylko i wyłącznie jedno miejsce, w którym znajdą się wszystkie referaty urzędu gminy" - informują przedstawiciele urzędu gminy w Juchnowcu.
Inwestycja będzie kosztowała 15,7 mln zł i w całości zostanie pokryta z budżetu gminy Juchnowiec Kościelny.
justyna.f@bialystokonline.pl