Ułatw klientom dokonywanie płatności i zwiększ sprzedaż w Twoim sklepie

2024.07.17 07:05
Firmy chcące przyciągać coraz więcej klientów, muszą podążać za trendami rynkowymi. Jednym z nich jest wzrost popularności płatności bezgotówkowych, a obecność terminala płatniczego może znacząco zwiększyć sprzedaż.
Ułatw klientom dokonywanie płatności i zwiększ sprzedaż w Twoim sklepie

To, że konsumenci preferują płatność kartą płatniczą bądź telefonem, widać gołym okiem. Potwierdzają to również różne badania. Przykładem jest przeprowadzone na zlecenie firmy Fiserv Polska badanie, z którego wynika, że już 75% Polaków preferuje płatności bezgotówkowe. Trend ten wciąż się umacnia, a sklepy dostosowujące się do niego, mogą zwiększyć swoje obroty w prosty i szybki sposób. Przyjrzyjmy się temu bliżej.


Obecność terminala płatniczego to większa szansa na sprzedaż

Już samo to, że kupujący będzie miał wybór sposobu płatności, wpłynie na pozytywną ocenę sklepu. Rzadziej nosimy gotówkę i zdarza się, że to właśnie możliwość realizacji transakcji bezgotówkowej jest wyznacznikiem wyboru preferowanego miejsca zakupu. Zamiast iść do bankomatu, co zajmuje czas, część klientów będzie wolała skorzystać z usług innego sklepu, w którym płatności bezgotówkowe są obsługiwane.


Sprawna obsługa - coś, co docenia każdy klient

Drugą kwestią, którą trzeba zaznaczyć, jest to, że terminal płatniczy znacząco usprawnia obsługę klienta. Zarówno po stronie kasjera, jak i kupującego nie poświęca się czasu na wyliczanie gotówki, a transakcja przebiega sprawniej. Dzięki temu, że terminal można zintegrować z kasą albo systemem kasowym kwota od razu wyświetla się na terminalu, a to oznacza mniejszą liczbę błędów. Wszystko to razem sprawia, że kolejka przesuwa się szybciej. Nikt nie lubi stać długo do kasy, więc jest to następna rzecz wpływająca na dobre opinie, lojalność klientów i wzrost obrotów.


Terminal jako źródło reklamy

Wielu przedsiębiorców myśląc o reklamie swojej oferty, bierze pod uwagę różne nośniki. Jeżeli właściciel sklepu chce mieć pewność, że informacje o nowościach czy promocjach trafią do jego klientów, może wykorzystać ekran terminala płatniczego. To ciekawe i innowacyjne rozwiązanie, które w przeciwieństwie do innych formatów reklamowych nie wymaga dużych nakładów finansowych. Rozwiązanie jest również przyjazne w odbiorze, ponieważ reklama wyświetlana na ekranie terminala nie przeszkadza klientowi w procesie płatności. 


Możliwość poszerzenia oferty, dzięki usługom na terminalu

Terminal płatniczy służy do zawierania transakcji bezgotówkowych. Jednak oprócz tego pozwoli rozszerzyć zakres oferty. Urządzenie może posłużyć na przykład do doładowania telefonu, wypłaty lub wpłaty gotówki na konto. To dodatkowe usługi, z jakich klient może skorzystać i które dodatkowo budują jego lojalność.  Dla przedsiębiorcy oznacza to natomiast dodatkowe wpływy z prowizji.


Dodatkowa ulga podatkowa

Korzystając z terminala płatniczego, firma może liczyć na dodatkową ulgę podatkową. Jej wysokość jest zależna od tego, czy firma jest zobligowana do posiadania kasy fiskalnej, czy nie. W pierwszym przypadku ulga wyniesie 1 tys. zł rocznie, w drugim 2,5 tys. zł rocznie.


Program Polska Bezgotówkowa – terminal za 0 zł

Przedsiębiorcy nieposiadający w ostatnim roku terminala płatniczego (umowy z agentem rozliczeniowym) mogą dodatkowo skorzystać z Programu Polska Bezgotówkowa.Przystępując do niego, istnieje możliwość otrzymania klasycznego terminala płatniczego (oraz terminala aplikacyjnego) za 0 zł. Przedsiębiorca nie ponosi kosztów do czasu osiągnięcia obrotu na terminalu w wys. 100 tys. zł w skali 12 miesięcy na każde urządzenie. Jeśli obrót przekroczy tę kwotę, przedsiębiorcy będą naliczane opłaty zgodne z umową z agentem rozliczeniowym.

Płatności bezgotówkowe zyskują w coraz większym stopniu na popularności. Cenimy sobie ich wygodę i szybkość.. Tym samym, aby utrzymać dotychczasowych klientów i przyciągnąć nowych, dostosowanie się do obowiązujących trendów jest krokiem niezbędnym.

[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]


1156 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39