Od marca pacjenci mogą korzystać z Telefonicznej Informacji Pacjenta całodobowo, 7 dni w tygodniu. Dzięki temu mają mieć lepsze wsparcie i pomoc w rozwiązywaniu różnego rodzaju problemów związanych z opieką zdrowotną i przestrzeganiem praw pacjenta.
"Doświadczeni specjaliści zapewnią najwyższy standard obsługi pacjentów. Przez całą dobę gotowi są niezwłocznie podjąć interwencję w każdej trudnej sprawie, zwłaszcza zagrażającej życiu i zdrowiu pacjentów. Infolinia zapewnia wsparcie w nagłych przypadkach, pomaga rozwiązać problemy związane z opieką zdrowotną oraz udziela informacji na temat praw pacjenta" - czytamy na stronie Narodowego Funduszu Zdrowia.
Osoby, które dzwonią na infolinię w czasie wspólnych dyżurów ekspertów, mogą uzyskać informacje z zakresu: edukacji (np. o prawach pacjenta, działaniach profilaktycznych), doradztwa (np. o możliwościach diagnostycznych, leczenia danej choroby, rehabilitacji), wsparcia (np. w zakresie pomocy psychologicznej).
Numer całodobowej infolinii: 800 190 590. Jest bezpłatna. Osoby z zagranicy, które mają zablokowane połączenia z numeru 800 xxx xxx mogą korzystać z numeru: 22 688 05 00 (koszy wg taryfy operatora).
24@bialystokonline.pl