Wystawa składa się z instalacji ("Boże Narodzenie", "Pandemonium", "Magazyny", "Broszki strachu", "Łańcuch listów" etc.) stworzonych w różnym czasie i różnych miejscach, zgromadzonych w jednej przestrzeni dzięki wspólnemu tematowi. Wszystkie te prace łączy motyw panicznego strachu przed akceptacją władzy nacjonalistyczno-konserwatywnych i katolickich sił politycznych oraz poczucie porażki w kontakcie z nią, jak również temat utraty umiejętności dostrzegania "bólów fantomowych" historii i ponownego ich nabycia.
Obiekty wykonane z kruczych stóp są nazwane "broszkami strachu" (Angstbrosche) - tak samo jak niemieccy obywatele zniesmaczeni nazistowskim reżimem określali partyjne oznaczenia. Instalacja "Pandemonium" jest przejściową wersją pracy "Czerwony Dywan - Nosze Transparenty" zestawioną z obiektami z "Bożego Narodzenia". Instalacja ta składa się z cegłówek upozowanych na cukierki i ułożonych na zielonym trawniku przed wejściem do galerii. Jeden z "cukierków" został użyty do zbicia szyby, odsłaniając w ten sposób przestrzeń wystawy.
Daniil Galkin pochodzi z Dnietropetrowska na Ukrainie. Należy do młodej generacji ukraińskich artystów kształtujących zrozumienie roli oraz znaczenia sztuki współczesnej na Ukrainie i za granicą. To nie pierwszy jego kontakt z Białymstokiem - współpracuje także z Galerią Arsenał.
Wernisaż wystawy odbędzie się 15 lipca o godz. 18.00 w Pracowni R5 przy ul. Raginisa 1. Kuratorką wystawy jest Małgorzata Józefowicz, za koordynację odpowiada Katarzyna Siwerska.
Szczegóły: When they came... Daniil Galkin - wernisaż
anna.d@bialystokonline.pl