Sukces punktów konsultacyjnych KSU

2010.02.05 00:00
Wzrost liczby klientów oraz świadczonych usług odnotowały w 2009 roku podlaskie punkty konsultacyjne działające w ramach Krajowego Systemu Usług.

Jak informuje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, w województwie działały cztery punkty - w Suwałkach, Białymstoku, Łomży i Augustowie. Dodatkowo konsultanci pełnili również dyżury w Białymstoku, Sejnach i Suwałkach. Jak wynika ze statystyk, w sumie miały 1434 klientów. A skorzystali łącznie z 1561 usług. Osoby, które trafiły do punktów najczęściej poszukiwały informacji o możliwościach uzyskania wsparcia na realizację projektów 2007-2013 ze środków publicznych oraz informacji z zakresu podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej.

Konsultanci przygotowani są też do udzielania informacji na temat administracyjno-prawnych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej (w tym jej podejmowania, wykonywania, rezygnacji), zasad i warunków korzystania z programów pomocy publicznej i innych zewnętrznych źródeł finansowania działalności gospodarczej, możliwości i zasad korzystania z np. szkoleń, doradztwa, transferu technologii, uzyskania pożyczek i poręczeń, danych teleadresowych instytucji, przydatnych w rozwoju firmy.

Co ważne, informacje te udzielane są bezpłatne, ponieważ są współfinansowane przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

andy

1638 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39