Jak wynika z badań, blisko 70 proc. polskich kierowców czuje się niepewnie prowadząc pojazd w jesiennych warunkach. W związku ze zbliżającym się okresem pogorszonej widoczności na drogach, rusza druga edycja kampanii edukacyjno-informacyjnej "Więcej widzieć, bezpieczniej podróżować" oraz akcja bezpłatnej diagnostyki świateł.
Akcja jest odpowiedzią na wyniki badania "Co Polacy wiedzą na temat oświetlenia samochodowego?". Okazuje się, że blisko 90 proc. kierowców uważa, że oświetlenie samochodowe ma duży duży wpływ na bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Jednocześnie niemal 70 proc. z nich twierdzi, że czuje się mniej pewnie, bądź niepewnie podczas prowadzenia pojazdu w warunkach pogorszonej widoczności.
– Główny wpływ na pogorszenie widoczności na drodze mają złe warunki pogodowe. Szybko zapadający zmrok, mgła oraz opady deszczu lub śniegu to wyzwania, z którymi kierowcy już wkrótce będą musieli się zmierzyć – mówi Tarek Hamed, ekspert firmy Philips Lighting Poland ds. oświetlenia samochodowego.
W czasie trwania kampanii Norauto oferuje darmową diagnostykę świateł oraz rabat na zakup zestawów żarówek samochodowych Philips. Akcja potrwa do końca października. Serwis Norauto w Białymstoku mieści się przy ul. Produkcyjnej 84 a.
Z kolei Polski Związek Motorowy prowadzi na swoich stacjach bezpłatne ustawienie świateł.
– Pomimo powszechnego dostępu do takich badań, na polskich drogach spotyka się samochody z niesprawnym oświetleniem, czy źle ustawionymi światłami – mówi Wiktoria Laskus, Specjalista ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w PZM.
Akcja Norauto, Polskiego Związku Motorowego i Philips Lighting Poland "Więcej widzieć, bezpieczniej podróżować" ma na celu uświadomienie kierowcom, jak ważne jest zadbanie o oświetlenie samochodowe przed zbliżającym się okresem pogorszonej widoczności na drogach.
lukasz.w@bialystokonline.pl