Poszukiwania pomysłodawców
SeedHouse - czyli białostocki akcelerator biznesu - powstał pod koniec ubiegłego roku. Przez ten czas jego twórcom udało się zebrać grupę doświadczonych mentorów, pomagających młodym firmom w odniesieniu sukcesu. Niedawno ruszyła realizacja kolejnych projektów. Wszystkie oparte są o innowacyjne rozwiązania internetowe. Obecnie trwa też rekrutacja nowych pomysłodawców.
- Przede wszystkim zależy nam na tym, by podmioty korzystające z naszej pomocy jak najszybciej pojawiły się na rynku i zaczęły przynosić realne zyski – wyjaśnia Łukasz Bazarewicz, prezes zarządu SeedHouse.
Akcelerator oferuje również opiekę w fazie preinkubacji firmy, użyczając osobowości prawnej i umożliwiając niskokosztowe prowadzenie działalności.
Co istotne, na pomoc SeedHouse mogą liczyć przede wszystkim przedsięwzięcia z dużym potencjałem. Jeśli bowiem konieczność opłacenia składek ZUS, podatków czy pełnej księgowości na dłuższą metę decyduje o rentowności biznesu, to de facto mamy tu do czynienia z samozatrudnieniem, a nie pomysłem z szansą na rynkowy sukces.
Drzwi akceleratora są otwarte dla każdego, z jego usług korzystają aktualnie głównie studenci i świeżo upieczeni absolwenci.
Jak wygląda pomoc?
- Problemem, który często napotykamy, jest całkowity brak pewności siebie. Niestety żadna szkoła w Polsce tego nie uczy, a wiele świetnych pomysłów nigdy nie doczekało się realizacji właśnie przez niskie poczucie własnej wartości – diagnozuje Bazarewicz.
Z tego powodu istotnym elementem współpracy w ramach inkubatora są pełne motywacji i pozytywnej energii spotkania. Nieporównywalnie łatwiej jest bowiem młodym ludziom uwierzyć w siebie i swoje przedsięwzięcie otrzymawszy wcześniej pozytywny feedback ze strony doświadczonych przedsiębiorców.
A dodając do tego m.in. możliwość korzystania ze wsparcia księgowego, prawnego i marketingowego czy wypracowanych na przestrzeni lat kontaktów biznesowych, szybko okazuje się, że odniesienie sukcesu może być łatwiejsze, niż się początkowo wydawało.
Pierwszym z podmiotów korzystających ze wsparcia jest digiMORE – firma projektująca wizualną "twarz" przedsiębiorstwa i tworząca nowoczesne strony internetowe.
Na działalności w sieci oparte są także kolejne z realizowanych w SeedHouse pomysłów – jeden związany z branżą gier komputerowych, drugi zaś mający formę sklepu internetowego, w którym aktualnie opracowywany jest najskuteczniejszy model sprzedaży.
dorota.marianska@bialystokonline.pl