Uwaga: impreza już się odbyła.
Termin imprezy: 2023-03-01 - 2023-03-31
ŚRODA (1.03)
godz. 10:00
TRENY
Uniwersyteckie Centrum Kultury, ul. Ciołkowskiego 1 N
godz. 12:00
TRENY
Uniwersyteckie Centrum Kultury, ul. Ciołkowskiego 1 N
CZWARTEK (2.03)
godz. 10:00
TRENY
Uniwersyteckie Centrum Kultury, ul. Ciołkowskiego 1 N
godz. 12:00
TRENY
Uniwersyteckie Centrum Kultury, ul. Ciołkowskiego 1 N
PIĄTEK (3.03)
godz. 19:00
CHŁOPCY
Kino Ton
SOBOTA (4.03)
godz. 16:00
MOTYLE SĄ WOLNE
Uniwersyteckie Centrum Kultury, ul. Ciołkowskiego 1 N
godz. 19:00
CHŁOPCY
Kino Ton
NIEDZIELA (5.03)
godz. 16:00
MOTYLE SĄ WOLNE
Uniwersyteckie Centrum Kultury, ul. Ciołkowskiego 1 N
godz. 19:00
CHŁOPCY
Kino Ton
SOBOTA (11.03)
godz. 19:00
LANDSCHAFT - premiera
Uniwersyteckie Centrum Kultury, ul. Ciołkowskiego 1 N
NIEDZIELA (12.03)
godz. 16:00
LANDSCHAFT
Uniwersyteckie Centrum Kultury, ul. Ciołkowskiego 1 N
PIĄTEK (17.03)
godz. 19:00
MAYDAY
Aula Wydziału Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku, ul. Świerkowa 20
SOBOTA (18.03)
godz. 15:30
LANDSCHAFT
Uniwersyteckie Centrum Kultury, ul. Ciołkowskiego 1 N
godz. 19:00
MAYDAY
Aula Wydziału Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku, ul. Świerkowa 20
NIEDZIELA (19.03)
godz. 15:30
LANDSCHAFT
Uniwersyteckie Centrum Kultury, ul. Ciołkowskiego 1 N
godz. 19:00
MAYDAY
Aula Wydziału Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku, ul. Świerkowa 20
PIĄTEK (24.03)
godz. 19:00
WSZYSTKO W RODZINIE
Kino Ton
SOBOTA (25.03)
godz. 19:00
WSZYSTKO W RODZINIE
Kino Ton
NIEDZIELA (26.03)
godz. 18:00
WSZYSTKO W RODZINIE
Kino Ton
PIĄTEK (31.03)
godz. 19:00
BOEING BOEING
Aula Wydziału Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku, ul. Świerkowa 20
O SPEKTAKLACH:
TRENY, reż. Grzegorz Suski
Spektakl jest współczesną paralelą utraty, tęsknoty i żalu, które spotkały Poetę. Niespełnienie, utrata i żal dotykają każdego człowieka, niezależnie od jego wieku i czasów, w których żyje. W spektaklu renesansowa poezja pomaga nam wyjść z mroków traum współczesnego człowieka.
Z tym wszystkim mierzą się aktorzy Teatru Dramatycznego w spektaklu „Treny” w reżyserii Grzegorza Suskiego. Kameralna atmosfera oraz bliskość aktorów i widzów powodują, że publiczność staje się świadkiem procesów zachodzących w aktorach. Widzowie są uczestnikami wydarzenia, a nie biernymi obserwatorami. Stylizowane kostiumy, gra świateł, muzyka i śpiew na żywo oraz taniec dopełniają przedstawienie.
Spektakl pozwala zobaczyć, usłyszeć i przeżyć „Treny” Jana Kochanowskiego w przestrzeni teatralnej. Wrażliwość i talent zespołu połączone z kunsztowną poezją renesansową to nici, z których przędziemy wyjątkową, nigdy niekończącą się historię, w której każdy odnajdzie coś dla siebie…
CHŁOPCY, reż. Adam Biernacki
Chłopcy się bawią. Chłopcy przemycają do pensjonatu alkohol. Chłopcy urządzają sobie zabawy, gdy koleżanka stoi na czatach. Chłopcy marzą o wielkiej miłości. Chłopcy buntują się. Ale Chłopcy już dawno nie są chłopcami. To wbrew pozorom dorośli, a nawet i mocno dorośli mężczyźni. I wbrew pozorom nie są na koloniach, a mieszkają w zakładzie opieki, prowadzonym przez siostry zakonne.
Poznajcie tych dziwnych, nieokrzesanych chłopców, z czułością i humorem opisanych przez Stanisława Grochowiaka: Kalmitę, którego żona odwiedza tylko raz w roku; Jo-Ja, który w głębi duszy jest ciągle kościelnym; Pożarskiego, który nie rozstaje się z parasolem; Smarkula, który tak naprawdę jest Supermanem; Profesora, który kiedyś ujarzmi piorun kulisty. Przeżyjcie z nimi ich udrękę i radość. Bo w świecie, w którym nic nie jest ani łatwe, ani przyjemne, ani wesołe – koniecznie trzeba mieć to, czego chłopcy mają pod dostatkiem: odwagę, wyobraźnię, szczerą przyjaźń i niewyczerpaną wiarę w to, że na pewno wkrótce będzie lepiej.
MOTYLE SĄ WOLNE, reż. Zbigniew Lesień
Sztuka „Motyle są wolne” napisana przez Leonarda Gershe, w latach siedemdziesiątych XX w, w Nowym Jorku, gdzie toczy się akcja utworu, przez samego autora określana „komedią sentymentalną”, opowiada historię niepełnosprawnego chłopaka Dona, który w wynajętej kawalerce na Manhattanie po raz pierwszy próbuje samodzielnego życia, z dala od apodyktycznej matki. Kiedy poznaje swą ekscentryczną sąsiadkę o dość pogmatwanej przeszłości, początkującą aktorkę Jill, jego poukładany świat zostaje kompletnie zburzony.
To wzruszająca historia dziwnej i trudnej miłości, pełna humoru i niespodziewanych zwrotów akcji dla młodych i starszych, mająca dostarczyć przede wszystkim rozrywki. Jej głównym atutem są świetnie napisane dialogi. Opowiedziana w konwencji komedii romantycznej, z lekkością i dowcipem, niesie z sobą również głębokie przesłanie, zwracając uwagę na istotne społeczne problemy ludzi borykających się z niepełnosprawnością.
Śledząc losy głównego bohatera tej znakomicie napisanej sztuki, szybko przekonujemy się, iż mimo swojego kalectwa, jest on jedyną osobą w dojrzały i wrażliwy sposób radzącą sobie z rzeczywistością. Świat ludzi zdrowych przegrywa konfrontacje z jego mądrym, pełnym szczerości podejściem do życia.
LANDSCHAFT, reż. Waldemar Śmigasiewicz
„Landschaft” to ironiczna komedia, rodzinny obrazek, historia domu, w którym ojciec trzech synów, po śmierci ich matki, a jego żony stara się na nowo odbudować rodzinne relacje. Myląc władzę z wolnością, uwalnia chore patriarchalne i dyktatorskie zapędy. Posługując się zmyślną socjotechniką, skłóca ze sobą synów, pragnąc ukazać się im jako zbawca i niekwestionowany domowy autorytet. Ironia miesza się tu z humorem, a miłość ojcowska przybiera formy od zniewolenia po obłudną prawdę o nim samym. W tym kontekście ani obiektywna prawda, ani dążenie do niej nie mają większego znaczenia. Ważnym staje się jedynie interpretacja zdarzeń, przez które ojciec pragnie zapanować nad umysłami domowników, na nowo pisząc historię swojej rodziny.
MAYDAY, reż. Witold Mazurkiewicz
„Mayday”, w oryginale: „Run for Your Wife”, to jedna z najlepszych komedii autorstwa Raya Cooneya – brytyjskiego komediopisarza, uznawanego za mistrza farsy. Sztuka opowiada historię taksówkarza-bigamisty, który przez wiele lat wiedzie szczęśliwe życie u boku dwóch kobiet. Na skutek wypadku, jego tajemnica wychodzi jednak na jaw, co wywołuje lawinę komplikacji. Bohater miota się, usiłując ukryć podwójne życie przed małżonkami, mediami i policją. Znakomity komizm sytuacji fabularnych i języka sprawiają, że „Mayday” od ponad trzydziestu lat rozśmiesza publiczność na całym świecie.
Spektakl „Mayday” jest laureatem „Złotego Rechotu” – głównej nagrody na Festiwalu Komedii (na Południu) „FUNfest”.
WSZYSTKO W RODZINIE, reż. Witold Mazurkiewicz
„Wszystko w rodzinie” to kolejna farsa w reżyserii znanego podlaskiej publiczności Witolda Mazurkiewicza – dyrektora Teatru Polskiego w Bielsku-Białej, znakomitego, obsypanego prestiżowymi nagrodami reżysera i aktora.
Ci wszyscy, którzy świetnie bawili się na stworzonym przez tego artystę spektaklu „Mayday” i jeszcze wciąż uśmiechają się na jego wspomnienie, muszą koniecznie zobaczyć „Wszystko w rodzinie”. Sztukę tę uznaje się za najzabawniejsze dzieło Ray’a Cooney’a – angielskiego mistrza farsy. Akcja przedstawienia toczy się w sposób niezwykle skomplikowany i zaskakujący. W szpitalu św. Andrzeja w Londynie przygotowywane jest świąteczne przedstawienie dla pacjentów. Jednocześnie odbywa się tam zjazd neurologów. Już samo połączenie tych dwóch wydarzeń nie może skończyć się dobrze. Jakby tego było mało, jeden z lekarzy dowiaduje się o niespodziewanej wizycie kogoś bliskiego, o którego istnieniu do tej pory nie miał najmniejszego pojęcia…
BOEING, BOEING, reż. Witold Mazurkiewicz
Czy poligamia jest w ogóle możliwa? Tak, jeśli tylko umie się dobrze planować… A Maks jest w tym prawdziwym ekspertem: w swoim notesie skrzętnie zapisuje godziny odlotu i przylotu kolejnych samolotów, bo każda z jego trzech narzeczonych (Jola, Johana i Janet) to stewardessa innych linii lotniczych. Wszystko układa się świetnie, dopóki na horyzoncie nie pojawia się Boeing – samolot szybszy niż inne. Reszty już nietrudno się domyślić – zmiana rozkładu lotów niszczy misternie skonstruowany harmonogram randek. W wybrnięciu z kłopotów pomaga Maksowi przybyły spod Grunwaldu kuzyn Paweł i zaciągająca ze Wschodu pomoc domowa Nadia.
Sztuka francuskiego pisarza Marca Camolettiego „Boeing, Boeing” to wielki przebój światowych scen teatralnych. Zagrana została w przynajmniej 55 krajach; trafiła na West End i Broadway, została laureatką Tony Awards, a w 1991 roku doczekała się 17 500 realizacji i została wpisana do Księgi Rekordów Guinnessa w kategorii „najczęściej wystawiana francuska sztuka”. Na polskie sceny sztuka trafiła w 1964 roku, dzięki przekładowi Henryka Roztworowskiego, pod tytułem „Latające narzeczone”. W okresie swej największej popularności, w latach 60.-80. zrealizowana została dziesięciokrotnie.
Po długoletniej przerwie powróciła na polskie sceny pod oryginalnym tytułem „Boeing, Boeing” za sprawą nowego, świetnego przekładu Bartosza Wierzbięty. Autor tłumaczeń takich kinowych hitów jak „Shrek” czy „Madagaskar” odświeżył przykurzoną nieco farsę Camolettiego, umiejętnie przenosząc najzabawniejsze treści oryginału w polskie realia.
BILETY