Termin imprezy: 2025-04-23
II POCHÓD GWIAŹDZISTY BOHATERÓW KSIĄŻEK
- 23 kwietnia 2025
- godz. 12:00
- korowód postaci literackich wyruszy spod Ratusza w Białymstoku
Regulamin Pochodu Gwiaździstego Bohaterów Książek:
1. Organizatorem Pochodu Gwiaździstego Bohaterów Książek jest Szkoła Podstawowa nr 9
im. 42 Pułku Piechoty w Białymstoku.
2. Termin wydarzenia: 23.04.2025 r., w godz. 12:00-13:00 - Światowy Dzień Książki i Praw
Autorskich.
3. Cele Pochodu:
- upowszechnianie postaci literackich wśród uczniów,
- propagowanie czytelnictwa wśród mieszkańców Białegostoku,
- ukazanie mieszkańcom Białegostoku, że literatura jest ważna dla białostockich uczniów.
4. W wydarzeniu mogą wziąć udział uczniowie szkół podstawowych
z Białegostoku i okolic.
5. Na piętnaścioro uczniów wymagany jest jeden opiekun.
6. Każdy uczestnik biorący udział w pochodzie powinien być przebrany.
7. Dopuszczalne przebrania:
- kostiumy bohaterów lektur,
- kostiumy osób ściśle związanych z literaturą.
8. Każda szkoła powinna mieć widoczną tabliczkę z numerem swojej szkoły.
9. Każda szkoła powinna mieć transparenty, na których będą widnieć cytaty
z lektur lub hasła zachęcające do czytelnictwa. Punkt startu Pochodu: Rynek Kościuszki
w Białymstoku.
10. Punkt mety: Plac obok Fontanny Miejskiej w Parku Planty.
11. W czasie Pochodu zostanie rozstrzygnięty konkurs na najciekawsze przebranie.
Zachęcamy do stworzenia strojów pochodzących z odzysku, zgodnie z ideą recyklingu.
12. Uczestnik Marszu jest zobowiązany:
- przestrzegać postanowień niniejszego regulaminu oraz powszechnie obowiązujących przepisów
prawa;
- przestrzegać i nie zakłócać porządku publicznego;
- nie zagrażać bezpieczeństwu innych osób;
- stosować się do poleceń wydawanych przez służby Organizatora Imprezy oraz funkcjonariuszy
SOP, Policji, Straży Pożarnej oraz pracowników innych uprawnionych służb i organów.
14. Organizator jest uprawniony do utrwalania przebiegu Pochodu, a w szczególności zachowania
osób w niej uczestniczących, za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. Materiały
zgromadzone podczas utrwalania przebiegu imprezy mają znaczenie dla promocji wydarzenia oraz
mogą stanowić dowody w zakresie stosownych postępowań.
15. Każda szkoła powinna być wyposażona w jedną apteczkę oraz odpowiednią ilość
nawodnienia.
16. Reprezentanci każdej szkoły stają się uczestnikami Pochodu na podstawie Karty zgłoszeniowej,
która stanowi zał. 1 do Regulaminu.
17. Organizator zastrzega sobie prawo do wniesienia zmian w niniejszym Regulaminie