Dębowski: Zamierzam dokończyć budowę ścieżek rowerowych i chodników dla pieszych
Działacze Prawa i Sprawiedliwości zgodnie twierdzą, że każdy problem jest istotny, ale to właśnie bezpieczeństwo mieszkańców ma dla nich ogromne znaczenie.
- Bycie prezydentem to bycie blisko ludzkich spraw i troszczenie się nie tylko o sprawy ogólnomiejskie ale i osiedlowe. Dlatego dzisiaj chcę zadeklarować, że zamierzam dokończyć budowę ścieżek rowerowych i chodników dla pieszych w naszym mieście – mówił na konferencji kandydat na prezydenta Białegostoku Henryk Dębowski.
Mówił, że miasto ma rozbudowane obwodnice i główne arterie, co - jego zdaniem - dzieje się kosztem mniejszych ulic, jak np. ulica Piasta. Podobnego zdania jest ubiegająca się o miejsce w radzie miasta Alicja Biały:
- Jesteśmy w miejscu, gdzie od lat nierozwiązany pozostaje problem budowy chodnika i ścieżki rowerowej łączącej osiedle Pieczurki z osiedlem Piasta. Brak bezpiecznych chodników na długości kilkuset metrów zmusza dzieci z Pieczurek uczęszczające do szkoły podstawowej do poruszania się błotnistym poboczem – powiedziała Biały.
Kandydatka do Rady Miasta Białystok Agnieszka Siewiereniuk-Maciorowska podkreślała, że "to nie tylko niewygodne ale i niebezpieczne".
- Dokładnie tak samo dzieje się z rowerzystami, którzy ze ścieżki rowerowej zmuszeni są włączać się w ruch miejski – stwierdziła.
Jak Dębowski chce rozwiązać problem osiedla Pieczurki?
Henryk Dębowski zapewnił, że jako prezydent Białegostoku będzie w stanie rozwiązać te problemy. Planuje nawiązać współpracę z PKP, które jest gotowe sprzedać działkę i tym samym umożliwić inwestycję na tym terenie. Plany Dębowskiego obejmują również budowę bezpiecznego chodnika oraz przedłużenie ścieżki rowerowej. Jak zapewnia, w tej sprawie zostały już wysłane odpowiednie pisma.
- Osiedle Pieczurki jest bardzo bliskie mojemu sercu, tu się wychowałem – podkreśla kandydat na prezydenta.
Dębowski zaprosił również wszystkich białostoczan do zgłaszania podobnych problemów związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego: potrzebą budowy chodników, ścieżek rowerowych czy koniecznością poszerzenia ulic.