Grunt to tradycja
W 1991 roku powstał Masterlink Express – firma ze 100% kapitałem krajowym. Od początku swojej działalności spółka systematycznie się rozwijała. Wykupienie przez Grupę Poczty Szwedzkiej siedem lat później pozwoliło na dynamiczny rozwój, doskonalenie serwisu oraz poszerzanie zakresu oferowanych usług. To z kolei sprawiło, że w lipcu 2002 roku spółka została przedstawicielem DPD w Polsce. Od 2004 roku jedynym właścicielem Masterlink Express stał się holding GeoPost, należący do poczty francuskiej La Poste, co pozwoliło na dokonanie znaczących inwestycji.
W 2007 roku firma oficjalnie przekształciła się w DPD Polska sp. z o.o. W latach 2006-2012 nastąpiła szybka rozbudowa infrastruktury logistycznej zwieńczona oddaniem do użytku centralnej sortowni w Strykowie.
Firma w centrum swojego zainteresowania stawia konsumenta, czyli odbiorcę paczek. To jego wymagania, czyli jakość tzw. ostatniej mili, kształtują branżę kurierską. Konsument oczekuje, aby przesyłka była doręczona na czas, w idealnym stanie, w miłej atmosferze i w ramach prostego, wygodnego procesu. Dlatego właśnie DPD zaproponowała konsumentom m.in. usługę Predict – interaktywne powiadomienie, które pozwala odbiorcy określić okno czasowe odbioru przesyłki, poszerzone dziś o dodatkowe opcje zarządzania przesyłką na portalu mojapaczka.pl. Innym wymaganiem, na które DPD Polska znalazła odpowiedź jako pierwsza firma kurierska na polskim rynku, jest możliwość opłacenia przesyłki pobraniowej kartą lub BLIK-iem u kuriera. Jeszcze innym przykładem elastycznego podejścia do wymagań odbiorcy i mniejszych firm jest sieć ponad 2200 punktów nadań i odbiorów DPD Pickup oraz oddziałów miejskich zlokalizowanych w dzielnicach biznesowych i mieszkaniowych zgodnie z postulatami przyjaznej logistyki miejskiej. Punkty Pickup i oddziały miejskie zlokalizowane są w dogodnych miejscach, do których po drodze mają zarówno odbiorcy, jak i nadawcy paczek.
Dostosowując się do wymagań konsumentów, DPD Polska wprowadziła w ubiegłym roku nową usługę – DPD Today, która gwarantuje dostarczenie przesyłki jeszcze w dniu nadania w ramach aglomeracji miejskich.
DPD w liczbach
DPD Polska jest liderem polskiego rynku kurierskiego z niemal 30% udziałem. W 2018 roku firma odnotowała niemal 2 mld zł przychodu. Z DPD współpracuje w Polsce prawie 7000 kurierów, którzy doręczają rocznie 145 mln paczek.
Firma dysponuje trzema centralnymi sortowniami: w Strykowie koło Łodzi, w Rawie Mazowieckiej i Parzniewie pod Warszawą oraz czterema centrami sortującymi w Gdańsku, Warszawie, Poznaniu i Gliwicach i oddziałami w niemal wszystkich większych miastach w Polsce.
DPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej, która doręcza codziennie 5,2 mln przesyłek na całym świecie z poszanowaniem zasad zrównoważonego rozwoju. Grupa należy do holdingu GeoPost, którego właścicielem jest poczta francuska La Poste. W 2018 r. Geopost zanotował przychody w wysokości 7,3 mld euro.
Najważniejsi są ludzie
- W naszym białostockim oddziale ludzie są najważniejsi – zapewnia Krzysztof Surowiec, Kierownik Oddziału. – Ich pracowitość i kompetencje oraz ambicje stanowią o sile całej firmy – dodaje.
Chociaż zespół w Białymstoku jest młody, to cechuje go ogromny potencjał i już może być wzorem do naśladowania dla reszty pracowników DPD.
- Zwracamy uwagę na dobre relacje między ludźmi i przyjazną atmosferę w pracy - zaznacza Maria Zawadzka-Samoszuk, HR Business Partner. - I dlatego rekrutując nowych pracowników zwracamy uwagę nie tylko na poziom kompetencji, ale również na motywację do podjęcia pracy oraz dopasowanie do kultury organizacyjnej naszej firmy – dodaje.
Pracownicy i doświadczenie = sukces
Wyjątkowe podejście do pracowników i współpracowników sprawia, że DPD Polska jest doceniana także przez rynkowych specjalistów. Firma dwukrotnie otrzymała między innymi tytuł Lidera Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Celem tego programu jest wyróżnianie organizacji propagujących wiedzę i najlepsze doświadczenia praktyczne w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Przez ostatnie 6 lat DPD Polska zdobywała corocznie również certyfikaty HR Najwyższej Jakości – przyznawane przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami, które są potwierdzeniem tego, że DPD Polska stosuje najlepsze narzędzia w obszarze zarządzania kadrami.
Certyfikatów, nagród i wyróżnień potwierdzających uznanie ze strony nadawców i odbiorców jest dużo więcej, m.in. godło "Marka Godna Zaufania" przyznawane przez redakcję "My Company Polska", Gwiazda Jakości Obsługi 2019 – tytuł przyznany na podstawie opinii konsumentów i badań ankietowych metodą CAWI czy Zaufany Dostawca Ceneo, najpopularniejszej w Polsce porównywarki cenowej. Według raportu Gemiusa "E-commerce w Polsce" w 2018 r. DPD Polska była najchętniej wybieraną firmą kurierską w Polsce.
- Kluczem do sukcesu są przede wszystkim nasi pracownicy i współpracownicy – podkreśla Maria Zawadzka-Samoszuk, HR Business Partner w DPD Polska.
[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]
ewa.r@bialystokonline.pl