Pracownicy w gastronomii są na wagę złota. Białostocka sieć rusza ze specjalną kampanią

2021.05.26 08:55
Sytuacja w białostockiej gastronomii nadal nie jest w tym samym punkcie co przed pandemią. Wielu restauratorów musiało redukować etaty, a teraz pozostało bez rąk do pracy. Jedna z sieci sushi w mieście ma sytuację odwrotną.
Pracownicy w gastronomii są na wagę złota. Białostocka sieć rusza ze specjalną kampanią
Fot: Pixabay

Oni nie musieli zwalniać pracowników

Wielu restauratorów ma problem ze skompletowaniem załogi. Gastronomia jest jedną z tych branż które na wskutek pandemii oraz wprowadzonych obostrzeń mocno ucierpiała. Przedsiębiorcy musieli redukować etaty, zwalniać zatrudnionych na umowę zlecenie studentów czy osoby pracujące dorywczo. Teraz gdy restauracje wznowiły działalność, pracownicy są na wagę złota. Wywodząca się z Białegostoku sieć sushi barów startuje z kampanią, w której zachęca do podjęcia pracy w restauracjach KOKU Sushi.

– My z tym wyzwaniem mierzymy się praktycznie od początku pandemii. Jako sieć dobrze poradziliśmy sobie na rynku delivery, w wielu naszych lokalach obroty z dostaw i wynosów były nawet wyższe niż przy funkcjonujących salach. Nie dość, że nie musieliśmy redukować zatrudnienia, to wciąż rekrutowaliśmy. Teraz w tej sytuacji znalazła się niemal cała branża – mówi Mariusz Olechno, współwłaściciel KOKU Sushi.

Dodaje, że odbudowanie zaufania do gastronomii nie będzie proste.

– Stąd pomysł na kampanię której bohaterami są nasi pracownicy. Wielu z nich przeszło ścieżkę od najniższych stanowisk po sushi masterów, managerów, a nawet właścicieli własnych lokali. Mamy nadzieję, że te przykłady będą inspiracją dla osób które wahają się, czy praca w gastronomii zapewni im stabilizację i rozwój - dodaje.

Budowa ścieżki zawodowej

Sieć zapewnia, że osoby chcące zostać z nimi na dłużej będą mieć otwarte drzwi do podnoszenia kwalifikacji, a tym samym zdobywania coraz to wyższych stanowisk.

- Mamy dużą kulturę organizacji, profesjonalne programy szkoleń, na przestrzeni lat wypracowaliśmy standardy, dzięki którym ludzie dobrze czują się w naszych zespołach. W wielu restauracjach nadal brakuje tego typu podejścia. U nas jest ono fundamentem firmy – przekonuje Mariusz Olechno.

Wśród osób które krok po kroku wchodziły na wyższe szczeble kariery zawodowej jest m.in. Maks, Daniel i Martyna.

- Maks zaczynał jako pomocnik sushi mastera, dzisiaj jeździ po całej Polsce, szkoląc nowych kucharzy. Daniel był sushi masterem, teraz prowadzi własne restauracje. Martyna przeszła drogę od kelnerki do managerki trzech białostockich punktów - przekazuje KOKU Sushi.

Obecnie w ramach sieci KOKU Sushi działa blisko 40 lokali w kraju w tym 3 w Białymstoku. Ponadto sieć jest w trakcie "eko-rewolucji" która obejmuje maksymalne ograniczenie plastiku i wymianę opakowań na bardziej przyjazne środowisku. Już pod koniec czerwca we wszystkich restauracjach sieci goście otrzymają swoje zamówienia na wynos w papierowych pudełkach.

Malwina Witkowska
malwina.witkowska@bialystokonline.pl

1612 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39