Wybrano 29 nominowanych spośród 167
Podlaska Marka to jeden z najstarszych plebiscytów odbywających się na terenie regionu, organizowany nieprzerwanie od prawie 20 lat przez Marszałka Województwa Podlaskiego i niezmiennie cieszący się dużym zainteresowaniem regionalnych producentów i konsumentów. Widać to po zgłoszeniach - z roku na rok do Podlaskiej Marki zgłasza się coraz więcej firm, produktów i inicjatyw.
W 2022 r. zakwalifikowano 145 kandydatur, a w tym roku w pierwszym etapie było 359 zgłoszeń, a po usunięciu zdublowanych - 297. Ostatecznie liczba kandydatów do 19. edycji wyniosła 167.
- Podlaska Marka to jeden z najbardziej rozpoznawanych konkursów w naszym regionie. Cieszy się on dużym zainteresowaniem i prestiżem - mówił Sebastian Łukaszewicz, wicemarszałek województwa podlaskiego.
Wicemarszałek podkreślił, że wprowadzona w ubiegłym roku kategoria "Marka bez barier" cieszy się dużą popularnością. Świadczy o tym aż 16 zgłoszeń - dokładnie tyle samo wpłynęło do kategorii "Biznes".
Podlaskiej Marce towarzyszy plebiscyt Podlaska Marka Konsumentów, czyli głosowanie SMS-owe, w którym każdy, bez względu na miejsce zamieszkania, będzie mógł wskazać swego faworyta. Głosowanie na ten plebiscyt rozpocznie się o godz. 12.00 w piątek (17.03) i potrwa do 24 marca.
Nominowani do 19. edycji Podlaskiej Marki:
Kategoria Biznes:
- Bee.pl
- Spółdzielnia mleczarska Mlekovita
- Restauracja Ziemia Brańska
Kategoria Inwestycja:
- Centrum Logistyczne Kontri
- 500 nowych miejsc pracy w fabrykach Pronaru
- Planetarium i Obserwatorium Uniwersytetu w Białymstoku
Kategoria Kultura:
- ProAnima.pl - ogólnopolski portal promocji kultury
- Zespół Pieśni i Tańca Kurpie Zielone
- "Pieśń o domu" - wystawa w muzeum im. Marii Konopnickiej w Suwałkach
Kategoria Odkrycie:
- Xylopolis - wspólny projekt Województwa Podlaskiego, Politechniki Białostockiej, Uniwersytetu w Białymstoku, Fundacji Unitalent i Ministerstwa Klimatu i Środowiska oraz Instytutu Ochrony Środowiska
- Podlaska chata z klocków LEGO Łukasza Więcka
- Kompozycja oraz sposób otrzymywania kompozycji do zastosowania w leczeniu zgnilca złośliwego pszczół (Politechnika Białostocka)
Kategoria Produkt spożywczy:
- Janusz Moczywąs - niemiecki lager z Puszczy Knyszyńskiej (Browar Waszczukowe)
- Kefir Sokólski (Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol w Grajewie)
- Podlaska Szeptucha (Augustowska Miodosytnia)
Kategoria Produkt użytkowy:
- Zgrabiarka taśmowa MRG 2-900 (Samasz)
- Siatka rolnicza do belowania Stronger XL (Walt Gold)
- JB Silver Moon (Letniskowo.pl)
Kategoria 4.0:
- Projekt 4.0 (Tobo sp. z o.o.)
- Szkolenie psów Alhan Łomża
Kategoria Społeczeństwo:
- Dom Pamięci Obławy Augustowskiej
- Działalność Wojewódzkiego Ośrodka Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Łomży
- Forum Kobiet Podlasia
Kategoria Wydarzenie:
- East Design Days (Politechnika Białostocka)
- Targi Polska Smakuje (Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy w Białymstoku)
- Spływ 500 kajaków (Miejsko Gminny Ośrodek Kultury w Drohiczynie)
Kategoria Marka bez barier:
- Wypożyczalnia sprzętu ortopedycznego (Fundacja na rzecz Wspólnych Spraw Megafon)
- Wczesne wykrywanie zaburzeń komunikowania się oraz rozwoju społecznego u dzieci (Fundacja na rzecz Wspierania Osób z Zaburzeniami ze Spectrum Autyzmu i innymi Niepełnosprawnościami "A jak..")
- Niepubliczna Terapeutyczna Szkoła Podstawowa "Bajka" w Suwałkach (Podlaskie Stowarzyszenie Terapeutów)
Nominowani powalczą o nagrody w wysokości 10 tys. zł. Zwycięzców 19. edycji Podlaskiej Marki poznamy 20 kwietnia podczas gali finałowej w Operze i Filharmonii Podlaskiej. Wtedy również zostanie ogłoszony Honorowy Ambasador Województwa Podlaskiego i Ambasador Podlaskiej Gospodarki.
malwina.witkowska@bialystokonline.pl