Celem kampanii jest zainteresowanie turystów ciekawymi miejscami i różnymi sposobami spędzania czasu wolnego w pięciu województwach: warmińsko-mazurskim, podlaskim, lubelskim, podkarpackim i świętokrzyskim. W efekcie ma też spowodować wzrost wpływów z gospodarki turystycznej i aktywizację regionu.
Działania będą kierowane do osób, które cenią sobie aktywny sposób spędzania wypoczynku. Atrakcje Polski Wschodniej prezentowane będą w telewizji, w prasie, radiu, internecie oraz na plakatach.
W tym roku kampania kierowana jest do turystów krajowych. W przyszłym - działania promocyjne będą prowadzone również w Niemczech i na Ukrainie.
Promocja walorów turystycznych regionów położonych we wschodniej Polsce ma przede wszystkim przełamać stereotypy w myśleniu o tych województwach. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że Polacy często wykazują się bardzo niskim poziomem wiedzy o tych rejonach - nie wiedzą, co tam się znajduje i co można robić w czasie wyjazdu, a nawet mają problem z umiejscowieniem tych regionów na mapie Polski.
Koszt trwającej ponad dwa lata kampanii to 24 miliony złotych.