Podlaskie zasilane naturą. Internetowa kampania turystyczna województwa

2018.08.10 12:52
Na internet i media społecznościowe stawiają twórcy nowej kampanii turystycznej województwa podlaskiego. Od maja trafiła ona do pół miliona odbiorców.
Podlaskie zasilane naturą. Internetowa kampania turystyczna województwa
Fot: Anna Dycha
Michał Podbielski i Bogdan Dyjuk opowiadają o kampanii turystycznej Podlaskiego

Podlasie - tu można odzyskać równowagę

Nowa strategia komunikacji Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej w mediach społecznościowych prezentuje walory regionu poprzez pryzmat wyzwań współczesnego życia. Przedstawia Podlasie jako przestrzeń, gdzie nieskażona przyroda i zanurzona w niej kultura pozwalają naturalnie "zasilić się" i odzyskać utraconą równowagę. Przekonuje, że Podlasie stosowane w dowolnych dawkach - zawsze służy dobremu życiu i zdrowiu.

- Gdy zwiedzamy województwo podlaskie, widzimy rzesze turystów, którzy korzystają z różnych źródeł informacji o regionie - od tradycyjnych w postaci folderów i map, przez uzyskane na targach, po media społecznościowe czy internet - mówi Bogdan Dyjuk, członek zarządu województwa podlaskiego.

Podkreśla też: - Myśl przewodnia komunikacji realizowanej przez Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną to "Podlaskie. Zasil się naturą". Jest ona ściśle powiązana z hasłem województwa podlaskiego "Podlaskie zasilane naturą" - choć w tym przypadku położony jest silny akcent na człowieka, jego potrzeby i to, co Podlaskie faktycznie może zaoferować osobom podróżującym po naszym regionie.

Bogdan Dyjuk dodaje, że turystom odwiedzającym Podlasie potrzeba już nie tylko ogólnej informacji, ale coraz częściej sprofilowanej.

Cyfrowy detoks dla warszawiaków

- Ta kampania to zupełnie coś nowego - mówi Michał Podbielski, prezes zarządu Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. - Do tej pory prowadziliśmy działalność analogową, np. wyjeżdżaliśmy na targi turystyczne. Teraz stawiamy na promocję w internecie. Takie działania są tańsze, można je konkretnie nacelować oraz dokładnie zmierzyć.

Podlaskie prowadzi komunikację na 3 platformach społecznościowych: Facebooku, Instagramie i Linkedin (jako pierwsze województwo w Polsce). To właśnie na tym ostatnim kanale obecna jest duża reprezentacja grupy, do której adresowany jest przekaz: profesjonaliści z dużych miast, pracownicy korporacji, którym nieobce są bolączki i tęsknoty związane z intensywnym miejskim trybem życia. Z końcem lipca ruszyła także strona: http://podlaskie.travel. Zdjęcia z regionu wykorzystywane w komunikacji są wykonywane przez podlaskich fotografów. Za opracowanie strategii i jej realizację odpowiada agencja White Bits.

- Coraz częstszą potrzebą mieszkańców dużych miast staje się niezakłócony spokój, czas spędzony z bliskimi, kontakt z naturą. Dla tych, którzy odwiedzili egzotyczne kraje, tętniące życiem europejskie stolice, "widzieli już wszystko" - a wcale nie czują się wypoczęci - Podlaskie ma wiele do zaoferowania. Jego przewagą jest też dostępność. Już 2 godziny od centrum Warszawy mamy wiekowe puszcze, parki narodowe, rozlewiska rzek. Weekendowe czy kilkudniowe wypady w takie rejony - o każdej porze roku - to okazja, by zwolnić, zafundować sobie cyfrowy detoks, dać odpocząć wszystkim zmysłom. Do tego staramy się zachęcać w naszej komunikacji - dodaje Michał Podbielski.

Po trzech miesiącach funkcjonowania kampanii, działania trafiły do ponad 500 tys. osób. Co ważne, treści na kanałach Podlaskie Travel docierają do osób z grupy docelowej: 75% odbiorców i osób angażujących się w komunikację to mieszkańcy Warszawy.

Koszt kampanii trwającej od maja 2018 r. do kwietnia 2019 r. to 200 tys. zł.

Anna Dycha
anna.d@bialystokonline.pl

869 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39