Po 2 tygodniach głosowania na Podlaską Markę Konsumentów znamy cząstkowe wyniki. Do tej pory oddano blisko 4600 głosów. Prowadzi Hospicjum Domowe pw. Proroka Eliasza w Nowej Woli (gmina Michałowo), które uzyskało 803 głosy. Hospicjum wyprzedza spływ "500 Kajaków", który zdobył dotychczas o 268 głosów mniej. Czołową trójkę uzupełnia inicjatywa uczniów Zespołu Szkół Elektrycznych im. prof. J. Groszkowskiego w Białymstoku polegająca na przystosowaniu maszyny do szycia dla osób z niepełnosprawnością kończyn dolnych z wynikiem 414 głosów.
Bezpłatne głosowanie odbywa się na stronie www.podlaskamarka.pl, na której opublikowana jest lista pretendentów do tytułu. Na stronie, oprócz krótkiej charakterystyki tekstowej i zdjęciowej, zamieszczono materiały filmowe, które mogą być pomocne w podjęciu decyzji o wyborze faworyta.
Wystarczy wybrać nominację, wpisać swój numer telefonu, na który zostaje wysłana bezpłatna wiadomość z kodem weryfikującym i wprowadzić go na stronie, potwierdzając swój wybór. Zwycięzca plebiscytu otrzyma nagrodę finansową, natomiast wśród wszystkich głosujących rozlosowane zostaną nagrody rzeczowe, m.in. zegarek sportowy Garmin Forerunner 35, SmartWatch Sony 3 SWR50 czy też kamera GoPro Hero 4. Głosować można do 2 kwietnia, a wybór mieszkańców woj. podlaskiego zostanie ogłoszony 27 kwietnia.
dorota.marianska@bialystokonline.pl