FMCG oznacza dobra szybko zbywalne, czyli Fast Moving Consumer Goods. Branża FMCG zaopatruje sklepy w produkty spożywcze (np. w pakowaną żywność czy napoje) oraz m.in. środki czystości i kosmetyki.
Mlekovita liderem wyborów zakupowych Polaków
Raport Brand Footprint Europe to szczegółowe badanie, które pokazuje, jakie marki są najchętniej wybierane przez konsumentów w danym kraju. Niekwestionowanym liderem wyborów zakupowych Polaków okazała się podlaska marka Mlekovita, która zajęła 1. miejsce w rankingu głównym FMCG (jest też liderem w podkategorii nabiałowej), osiągając wskaźnik Consumer Reach Points (CRP) na poziomie 250,1 mln i w przypadku marki Mlekovita wykazuje tendencję rosnącą.
Wskaźnik ten obliczany poprzez pomnożenie trzech liczb: populacji gospodarstw domowych, penetracji (procent gospodarstw domowych kupujących daną markę) i wyboru konsumentów (jak często kupowana jest marka). CRP przedstawia siłę marki na podstawie tego, jak często wybierają ją nabywcy.
– Pierwsze miejsce w rankingu najczęściej kupowanych przez Polaków marek jest dla nas wyjątkowo satysfakcjonujące i szczególnie ważne, ponieważ jest efektem decyzji zakupowych naszych rodaków. To oni z całej branży FMCG najchętniej wybierają właśnie Mlekovitę – mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński. I podkreśla:
- To jasny sygnał od konsumentów, że dla nich produkty marki Mlekovita są numerem jeden, wygrywają smakiem i jakością. To dla nas najważniejsze potwierdzenie dobrze wykonanej pracy, wkładanej w spełnianie oczekiwań i potrzeb żywieniowych kupujących.
Czym jest Raport Brand Footprint Europe?
Raport Brand Footprint Europe jest częścią serii Global Brand Footprint tworzonej przez CPS GfK we współpracy z Kantar Worldpanel. Dane pochodzą z 21 rynków europejskich, a przeanalizowanych zostało ponad 20 600 marek konsumenckich (z wyłączeniem marek własnych sprzedawców detalicznych). Raport obejmuje pięć kategorii FMCG: nabiał, napoje, żywność, środki czystości oraz higiena osobista i uroda. Wyniki raportu zostały przygotowane w oparciu o całoroczną obserwację koszyków zakupowych oraz zachowań gospodarstw domowych w poszczególnych krajach Europy.
24@bialystokonline.pl