Planujesz napisać do urzędu? Teraz jest to jeszcze prostsze

2017.10.29 11:08
Resort cyfryzacji uprościł formularz – najczęściej wybieranej przez Polaków e-usługi - pisma ogólnego do urzędu.
Planujesz napisać do urzędu? Teraz jest to jeszcze prostsze
Fot: pixabay.com

Za pośrednictwem strony Obywatel.gov.pl można już skorzystać z nowego, uproszczonego formularza najpopularniejszej e-usługi, czyli pisma ogólnego do urzędu.

Tylko w tym roku z narzędzia i opcji przekazywania pism Polacy skorzystali ponad 1,4 mln razy. To oznacza, że każdego dnia, za pośrednictwem platformy ePUAP do różnych instytucji państwowych wpływa niemal 5 tys. elektronicznych dokumentów. Najczęściej piszemy do urzędów skarbowych (ponad 17% przesyłanych pism), stacji sanitarno-epidemiologicznych i urzędów miejskich.

Co jeszcze warto wiedzieć? W ostatnim czasie Ministerstwo Cyfryzacji i Centralny Ośrodek Informatyki przygotowały nowy formularz tej usługi. Jest on przejrzysty pod względem układu i w pełni intuicyjny. Zmienił się także sposób dodawania załączników (akceptowane są załączniki do 500 MB). Poprawiono również adresowanie samego pisma.

Przypomnijmy, że usługa "Pismo ogólne do urzędu" służy m.in. do zadawania pytań, pisania wyjaśnień, zażaleń, żądań i próśb oraz przesyłania wniosków we wszystkich sprawach, które nie mają oddzielnych formularzy.

Dorota Mariańska
dorota.marianska@bialystokonline.pl

897 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39