Przeanalizowano elektroniczne dane transakcyjne w niewielkich sklepach. Badania CMR opublikowane na portalu dla handlu.pl dowodzą, że najczęściej zaopatrujemy się w nich w piwo, papierosy i wódkę. Zaledwie 10% transakcji dotyczyło przekąsek typu: batony, chipsy, paluszki, wafelki czy rogaliki z nadzieniem. Jeśli chodzi o słodycze, to najczęściej kupujemy Kinder Niespodziankę, wafelki Prince Polo i Grześki, Snickersy, rogaliki 7 Days oraz chipsy Lay’s.
Wielu klientów, kupując alkohol, szczególnie piwo, zaopatruje się również w słone przekąski – najczęściej duże opakowania chipsów i orzeszki. Często też na jednym paragonie można było doszukać się lodów, soczków i słodyczy – najpewniej kupowanych przez dzieci i młodzież.
Nie umknęło to uwadze sprzedawców, którzy specjalnie ustawiają te produkty tuż obok siebie, co powoduje większą sprzedaż.
justyna.f@bialystokonline.pl