Do 31 stycznia płatnicy składają do urzędów skarbowych dokumenty PIT-11, PIT-R, PIT-8C i PIT-40A/11A. Krajowa Administracja Skarbowa przypomina o obowiązku wpisywania w tych dokumentach poprawnych danych podatników.
Prawidłowy nr PESEL/NIP - to obowiązek
Wpisanie prawidłowych danych, w tym danych rejestracyjnych takich jak PESEL lub NIP w informacji o przychodach pracownika, jest obowiązkiem wynikającym z ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników.
Ponadto, nieprawidłowy numer PESEL/NIP utrudni, a często nawet uniemożliwi podatnikowi rozliczenie się z podatku za 2024 rok w usłudze Twój e-PIT. W przypadku przekazania przez płatnika błędnych danych, system nie będzie mógł wygenerować i udostępnić osobie, dla której jest wysyłana informacja, zeznania podatkowego w usłudze Twój e-PIT.
Nie zapomnij też poinformować o zwolnieniach z podatku
Dokumenty przekazywane przez płatników do urzędów skarbowych powinny również zawierać informacje o zwolnieniach z podatku w zakresie ulgi dla młodych, a także o zwolnieniach, które wynikają ze złożonych przez podatników oświadczeń o spełnieniu warunków do skorzystania z:
- ulgi na powrót,
- ulgi dla pracujących seniorów,
- ulgi dla rodzin 4+.
Jak złożyć dokumenty?
Wypełnione dokumenty należy przesłać drogą elektroniczną. Umożliwi to wygenerowanie zeznań w usłudze Twój e-PIT, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Organizacje mogą złożyć dokumenty za pomocą konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym (e-US). Serwis e-Urząd Skarbowy umożliwia organizacjom, m.in. spółkom, fundacjom, stowarzyszeniom, składanie deklaracji podatkowych online bez podpisu kwalifikowanego i bez dodatkowego umocowania dla pełnomocnika. Użytkownicy konta organizacji mogą wysłać za pomocą e-US m. in. informacje podatkowe takie jak PIT-11, PIT-R, PIT-8C.
Aktualne wersje formularzy są dostępne do pobrania na stronie podatki.gov.pl w zakładce "Formularze elektroniczne dla płatników". Oznaczenie wersji znajduje się w prawym dolnym rogu każdego formularza.
24@bialystokonline.pl