Pięć lat Europejskiego Centrum Konsumenckiego

2010.05.11 00:00
Utknąłeś na lotnisku w Salonikach, kupiłeś wadliwy produkt w brytyjskim sklepie internetowym - w takich sytuacjach od pięciu lat pomaga Europejskie Centrum Konsumenckie. Działalność ECK jest współfinansowana z budżetu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Pięć lat Europejskiego Centrum Konsumenckiego
Fot: sxc.hu

Europejskie Centrum Konsumenckie zostało utworzone w 2005 roku na mocy umowy między Komisją Europejską i Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jego głównym zadaniem jest informowanie o prawach konsumentów w Unii Europejskiej oraz pomoc prawna (formułowanie skarg, przesyłanie dokumentów) i organizacyjna dotycząca sporów transgranicznych.

Słabsi uczestnicy rynku mogą liczyć na wsparcie w dochodzeniu roszczeń wobec zagranicznego przedsiębiorcy oraz polubownym rozwiązaniu sporu.

Informacje na temat sposobu rozwiązywania konsumenckich sporów transgranicznych można znaleźć na stronie internetowej www.konsument.gov.pl.

andy

1855 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39