Outlet Center powstaje przy ul. Narodowych Sił Zbrojnych 15 B, położony jest na przedłużeniu drogi krajowej nr 8, łączącej Białystok z Warszawą oraz w pobliżu północnej obwodnicy Białegostoku, zwanej Trasą Generalską. Jest częścią parku handlowego, w skład którego już teraz wchodzi budynek Castoramy, dyskont spożywczy Biedronka oraz stacja paliw Lotos Optima. Dopełnieniem i uzupełnieniem lokalizacji będzie właśnie Outlet Center oraz salon meblowy Agata Meble, którego otwarcie przewidziane jest na sierpień tego roku.
Industrialny design
- 99% prac jest już za nami. Teraz wykańczane są wnętrza: wykańczamy posadzkę, upiększamy ściany i aranżujemy przestrzeń zgodnie ze wskazówkami naszych architektów. Nasz obiekt będzie miał industrialny klimat i bardzo przyjazną dla użytkowników, także wizualnie, przestrzeń - opowiada Marta Tomaszkiewicz, specjalista ds. marketingu Outlet Center w Białymstoku.
Ewa Spychalska, dyrektor ds. zarządzania nieruchomościami w Outlet Center Retail Management S.A., dodaje, że industrialny design z zastosowaniem cegły, szkła i przemysłowych posadzek ma nawiązywać do fabrycznych outletów w USA, które powstawały przy fabrykach odzieżowych.
Nowe centrum będzie największym obiektem typu outletowego w regionie, oferującym markowe produkty w atrakcyjnych cenach. Ceny będą niższe o co najmniej o 30 procent, a często nawet 50 do 70 procent niż cena detaliczna tego samego produktu w zwykłym sklepie.
Kilka marek po raz pierwszy w Białymstoku
Powierzchnia najmu to 13 300 metrów kwadratowych, na których pomieści się docelowo około 100 sklepów. Budynek będzie otwarty w 2 lub 3 etapach, w pierwszym z nich pojawi się ponad 40 sklepów. Będą to m.in. Reserved, 4F, Sinsay, Mohito czy Bestseller, a także - po raz pierwszy w Białymstoku - takie marki, jak Brugi, Hi-Tec, Elbrus, Tresspass czy Dajar Home&Garden.
W Outlet Center pojawi się pierwszy salon Empik w formacie outletowym. Premierę w mieście będą mieć też outletowe sklepy Reserved, Mohito, Sinsay czy Cropp, należące do gdańskiej grupy LPP S.A. Zgodnie z deklaracją właściciela tych marek, Outlet Center przy ul. Narodowych Sił Zbrojnych będzie jedynym miejscem na terenie Białegostoku, w którym grupa LPP otworzy swoje firmowe salony outletowe.
W centrum nie zabraknie też gastronomii. Powstanie pizzeria Golden Globe i lodziarnia Wymarzone Lody. Prawdopodobnie będzie też kawiarnia. W sumie w planach jest 5 lokali gastronomicznych.
Zatrudnienie dla kilkuset osób, klienci z Białorusi
Jak podaje Ewa Spychalska, w nowym centrum zatrudnienie znajdzie ponad 200 osób, a w 2 lub 3 etapie - ponad 300 osób. Inwestor nastawia się również na klientów z Białorusi. Planuje reklamę za wschodnią granicą. Zachęca również najemców, by w sklepach pojawiło się tzw. Tax Free, czyli zwrot podatku VAT dla podróżnych. Zostanie również przygotowany parking dla autobusów. Na parkingu przed budynkiem zmieści się ponad 400 samochodów, a na terenie całego parku handlowego miejsc parkingowych dla klientów będzie około1500.
W związku z otwarciem obiektu, przygotowywane są także działania marketingowe. Po mieście będzie jeździł autobus eventowy, który dowiezie klientów do centrum.
anna.d@bialystokonline.pl