Osoby, które jeszcze nie złożyły wniosku w ramach programu "Dobry Start” muszą się pospieszyć. Termin mija 30 listopada.
Dotychczas świadczenie przyznano prawie 4,5 mln uczniom, a na konta rodziców i opiekunów trafiło ponad 1,345 mld zł. W Podlaskim ZUS wypłacił 38,5 mln zł na 132 tys. dzieci.
- Zostało już niewiele czasu, a wciąż nie wszyscy rodzice zdążyli złożyć dokumenty o wypłatę środków na wyprawkę szkolna dla swoich uczących się dzieci. Tylko w ciągu 3 dni do Zakładu Ubezpieczeń społecznych wpłynęło ponad 10 tys. wniosków dotyczących 12, 5 tys. dzieci. W naszym regionie rodzice i opiekunowie w tym czasie złożyli ponad 300 wniosków o wsparcie z programu „Dobry Start” dla prawie 400 uczniów - informuje Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.
Wnioski o przyznanie dofinansowania na wyprawkę szkolną można składać do 30 listopada przez: PUE ZUS, portal Emp@tia lub bankowość elektroniczną. Co ciekawe, będzie też możliwość późniejszego złożenia dokumentów, ale tylko w sytuacji, gdy dziecko powyżej 20. roku życia uzyska orzeczenie o niepełnosprawności po 30 listopada.
- W niektórych sytuacjach o pieniądze może wystąpić sam uczeń. W swoim imieniu wniosek może złożyć np. pełnoletni uczeń, który samodzielnie się utrzymuje, ponieważ jego rodzice nie żyją lub ma ustalone od nich alimenty - dodaje rzeczniczka.
300 zł na wyprawkę szkolną przysługuje na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Należy pamiętać, że wiek liczy się rocznikowo, czyli uczniowie ostatnich klas techników i liceów oraz uczniowie szkół policealnych także są uprawnieni do świadczenia, jeżeli wiek odpowiednio 20. albo 24. rok życia ukończyli przed rozpoczęciem roku szkolnego w tym roku kalendarzowym.
- Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu "Dobry Start" także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia, znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS. Jest tam widoczny status obsługi wniosku, jak również szczegółowe informacje o świadczeniu - wyjaśnia Krupicka.
justyna.f@bialystokonline.pl