- Aby móc się ubiegać o dopłatę, należy spełnić określone warunki. Właściciel nieruchomości musi być emerytem lub rencistą i zamieszkiwać nieruchomość samotnie. Warunkiem koniecznym jest również nieposiadanie innego źródła dochodu niż emerytura lub renta - wyjaśnia Karol Świetlicki, rzecznik prasowy spółki Lech odpowiedzialnej za gospodarowanie odpadami w Białymstoku.
Co ważne, na dzień składania wniosku nie można również posiadać zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami. Dopłata, o jaką można się ubiegać, wynosi 5 zł miesięcznie.
W przypadku osób zamieszkujących w domach jednorodzinnych, osobiście składamy wypełniony wniosek wraz z niezbędnymi załącznikami w Biurze Zarządzania Systemem Gospodarki Odpadami Komunalnymi w Białymstoku w budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Branickiego 9. Do wniosku należy dołączyć ostatni odcinek emerytury, decyzję o przyznaniu renty lub zeznanie podatkowe za ostatni rok oraz wszelkie inne dokumenty, które mogą mieć zdaniem wnioskodawcy wpływ na przyznanie prawa do dopłaty (w tym oświadczenia).
W imieniu osób zamieszkujących w zasobach spółdzielni lub wspólnot mieszkaniowych wnioski o dopłatę składać będą zarządy. Osoba spełniająca wspomniane wcześniej warunki powinna przekazać taką informację do zarządu, któremu, jako podmiotowi składającemu deklarację, przysługuje prawo do wystąpienia z wnioskiem o przyznanie dopłaty.
Po złożeniu wniosku zostanie on zweryfikowany, rozpatrzony, a na koniec zostanie wydana informacja w sprawie dopłaty. W przypadku przyznania dopłaty, będzie ona przysługiwała od następnego miesiąca od złożenia wniosku do końca danego roku. W przypadku ubiegania się o dopłatę na rok 2014, wniosek należy złożyć do 2 grudnia 2013 r.
Wniosek można pobrać również ze strony internetowej www.odpady.bialystok.pl, szczegółowe informacje dotyczące dopłaty uzyskać można pod nr. tel. 85 678 49 01.
ewelina.s@bialystokonline.pl