Na trasie Rail Baltica – między stolicą a Białymstokiem - modernizowany jest odcinek Sadowne-Czyżew. To ogromna inwestycja PKP, na którą przeznaczono 500 mln zł.
35 km zmodernizowanej linii
Odcinek Sadowne-Czyżew ma 35 km. Pojawi się tam 12 nowych peronów wyposażonych w ławki i wiaty. Wszystko ma być przystosowane do osób z ograniczoną możliwością poruszania się.
Na stacji Sadowne podróżujący już mogą korzystać z nowej krawędzi peronu. PKP zamontowało tam także oświetlenie, co znacznie podnosi poziom bezpieczeństwa. Jak informuje przewoźnik – pociągi już jeżdżą nowym torem z wykorzystaniem przebudowanej sieci trakcyjnej.
- Na stacji Małkinia wykonawca buduje peron i przygotowuje nowy tor. Postępuje budowa nowego przejścia podziemnego, które zwiększy wygodę podróżnych w dostępie do pociągów. Wykonano pierwszy etap prac pod torami. Jest gotowy budynek Lokalnego Centrum Sterowania – informuje Karol Jakubowski z zespołu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
W trakcie prowadzonych prac na odcinku Sadowne-Czyżew wszystkie pociągi poruszają się po jednym torze – tuż obok prowadzonych obecnie prac.
Ma być szybciej
Dzięki nowoczesnej linii Rail Baltica pociągi między Warszawą a Białymstokiem będą kursowały znacznie szybciej. Pasażerskie rozpędzą się nawet do 160 km/h. Do tego zmodernizowane przejazdy kolejowe i nowoczesne urządzenia zapewnią pasażerom większe bezpieczeństwo.
Roboty na odcinku Sadowne-Czyżew mają zakończyć się pod koniec 2019 r.
- W przyszłym roku rozpoczną się roboty na podlaskim fragmencie Rail Baltica,
od Czyżewa do Białegostoku. Zakończenie modernizacji linii kolejowej do stolicy Podlasia planowane jest na 2021 r. – informuje Jakubowski.
Gdy wszystkie prace będą już skończone, czas podróży na trasie Warszawa-Białystok wyniesie mniej niż 2 godz.
justyna.f@bialystokonline.pl