Stadiony będą gotowe do EURO 2012, choć pojawiają się problemy z przestrzeganiem prawa budowlanego (Poznań) i są zagrożone terminy oddania do użytku (Warszawa, Gdańsk) - wynika z kontroli NIK. Poprawnie przebiega modernizacja i rozbudowa portów lotniczych, choć i tu w niektórych wypadkach przesunięto terminy oddania ich do użytku, np. w Poznaniu.
NIK stwierdza, że największe zaniedbania dotyczą modernizacji dróg. Nie uda się przed mistrzostwami oddać do użytku kolejnych 14 odcinków o długości 404 km: 7 części autostrad, określonych jako kluczowe, o łącznej długości 319 km (na A1 i A4), i 7 odcinków dróg ekspresowych uznanych za ważne. Do czasu rozpoczęcia EURO 2012 nie zostaną także oddane do użytkowania 3 odcinki na autostradzie A18 oraz 6 na ekspresówce S5. Zagrożonych jest też 50 km autostrady A2.
Z uwagi na brak możliwości ukończenia przed EURO 2012 budowy dróg S8 i S5, kluczowych dla połączeń między Warszawą i Wrocławiem oraz Gdańskiem i Poznaniem, konieczna może być przebudowa połączeń kolejowych. Jednak i w tej dziedzinie problemy mogą dotknąć kibiców. NIK zwraca uwagę, że PKP nie zapewniono środków na modernizację stacji Warszawa Wschodnia i części zachodniej stacji Poznań Główny, są opóźnienia w budowie dworców kolejowych Poznań Główny i Warszawa Zachodnia oraz przebudowie dworców Warszawa Wschodnia i Warszawa Stadion.
Kibice mogą mieć kłopoty z przemieszczaniem się również w obrębie samych miast-gospodarzy. We wszystkich czterech aglomeracjach NIK stwierdziła opóźnienia, przesunięcia harmonogramów oraz ograniczenia w inwestycjach realizowanych w transporcie miejskim. Np. w Gdańsku spośród 6 przedsięwzięć komunikacyjnych tylko 2 zostaną ukończone na czas, a po mistrzostwach zostanie m.in. oddane do użytku połączenie lotniska z portem morskim oraz wdrożenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem.
NIK zwraca również uwagę, że w budżecie na 2011 r. zapewniono tylko 3/4 środków Program Bezpieczeństwa EURO 2012 oraz promocję Polski w związku z organizacją Mistrzostw.
Już wkrótce NIK rozpocznie kolejną kontrolę przygotowań do EURO 2012 sprawdzając m.in. przetarg i przebieg budowy odcinków na autostradzie A2 realizowanych przez chińską firmę Covec.