Program monitorowania poziomu satysfakcji pacjenta ruszył w czwartek (5.11).
- Narodowy Fundusz Zdrowia chce premiować jakość i dostępność świadczeń, a jednym z narzędzi oceny ma być opinia pacjentów dotycząca opieki i usług – uważa prezes Narodowego Funduszu Zdrowia Tadeusz Jędrzejczyk.
Jego zdaniem dzięki takim badaniom łatwiej będzie określić tzw. wskaźnik korygujący, który umożliwi dodatkowe finansowanie i opracowanie rozwiązań mających na celu usprawnienie organizacji udzielania świadczeń.
Ankietę mogą wypełnić tylko pacjenci – trwa to około 4 minut. Pytania (jest ich 23) dotyczą przede wszystkim organizacji udzielania świadczeń, np. czy pacjent w sposób zrozumiały otrzymał informacje o swoim stanie zdrowia i sposobie leczenia.
Pilotaż ankiety monitorowania poziomu satysfakcji pacjenta potrwa do końca listopada.
justyna.f@bialystokonline.pl