National Geographic sfinansuje badania naukowe

2012.01.16 00:00
Szansa na granty dla odkrywców, naukowców i ekologów z całego świata. Towarzystwo National Geographic wraz ze Swedish Postcode Lottery utworzyło Globalny Fundusz Badawczy (Global Exploration Fund). Jego celem jest finansowanie badań, ekspedycji oraz programów ochrony przyrody i dziedzictwa narodowego.
National Geographic sfinansuje badania naukowe
Fot: National Geographic

Fundusz grantowy Global Exploration Fund wzorowany jest na programie finansowania badań terenowych, wypraw i działań na rzecz ochrony środowiska prowadzonym od ponad wieku przez Towarzystwo National Geographic, w ramach którego badacze i naukowcy otrzymują granty celowe na sfinansowanie prac badawczych.

Projekty oceniać będzie rada naukowa, złożona z czołowych naukowców z różnych dziedzin pochodzących z państw regionu. Po dokonaniu oceny rada wyłoni zwycięzców, którzy otrzymają dofinansowanie badań. Wysokość grantu zależy od potrzeb i średnio wynosi 20 tys. euro.

National Geographic przyznaje granty od 1890 r. Dotychczas sfinansowano 10 tys. projektów z dziedziny antropologii, archeologii, biologii, geologii, geografii, oceanografii oraz paleontologii łącznej wartości 153 mln dolarów. Skorzystali z nich tacy naukowcy jak prymatolog Jane Goodall, badacz polarny Robert Peary, odkrywca zaginionego miasta Inków Machu Picchu Hiram Bingham czy Robert Ballard, badacz świata podwodnego i odkrywca wraku "Titanica".

Dodatkowe informacje o Globalnym Funduszu Badawczym oraz szczegóły procesu aplikacyjnego można znaleźć na stronie: http://www.nationalgeographic.com/gef/northerneurope