Żelazną zasadą podczas poruszania się po mokrej nawierzchni jest bezpieczna prędkość. Niestety często jest ona utożsamiana z prędkością dozwoloną, a nie wolno jechać tak samo po grodze suchej i mokrej. Maleje wtedy przyczepność, a razem z nią bezpieczeństwo. Istotną rzeczą jest także utrzymywanie odpowiedniej odległości od poprzedzającego nas pojazdu. Uchroni to nas przed najechaniem na jego tył - czym większa odległość, tym mniejsza szansa na niewyhamowanie.
Szyby pokryte kroplami wody oraz zaparowane powodują duży spadek widoczności. Dlatego przed nastaniem chłodów wskazane jest sprawdzenie układu ogrzewania i filtrów, które latem mogły zostać zatkane pyłem i kurzem. Warto też sprawdzić i jeśli to potrzebne wymienić, pióra wycieraczek.
Światła przeciwmgłowe mogą być utrudnieniem dla innych kierowców. Mamy obowiązek używania przednich w przypadku zmniejszonej przejrzystości powietrza oraz podczas dobrej widoczności od zmierzchu do świtu na drodze krętej, która oznaczona jest odpowiednimi znakami. Z kolei tylne światła przeciwmgłowe mogą być włączone wyłącznie, gdy widoczność spada poniżej 50 m.