Bez melodyjek
Kto kiedykolwiek dzwonił na jakąkolwiek infolinię, na pewno słyszał charakterystyczne melodyjki, które po kilku minutach stają się wręcz męczące. Niestety wypełniają one czas oczekiwania na połączenie z konkretnym konsultantem. Nie wszędzie tak to jednak wygląda.
Z infolinią Urzędu Miejskiego w Białymstoku połączysz się w kilka sekund. Portal Samorządowy sprawdził, ile czasu zajmie dodzwonienie się do centrali urzędów w największych polskich miastach. Powodem do dumy może być z pewnością to, że w tym zestawieniu stolica Podlasia jest w czołówce szybkości.
Portal Samorządowy przygotował raport, dzięki któremu można sprawdzić, ile czasu należy poświęcić, by dodzwonić się do 50 polskich urzędów. Białystok, obok m.in. Lublina, Gdańska, Łodzi, znalazł się w kategorii "tu odbierają najszybciej". Czas reakcji wynosi poniżej 10 sekund. Są miasta, gdzie to zajmuje dłużej – nawet ponad 2 minuty.
Połączenia w tysiącach
Dzięki infolinii (nr tel. 85 879 79 79) kontakt mieszkańców z białostockim urzędem jest łatwiejszy niż wcześniej. Telefoniczna informacja cieszy się dużą popularnością. Od jej uruchomienia w 2014 roku konsultanci odbierający telefony odnotowali około 280,5 tys. połączeń. Miesięcznie jest ich średnio około 4,9 tys.
Interesanci najczęściej pytają o rejestrację pojazdów, dowody osobiste i prawa jazdy oraz akty Urzędu Stanu Cywilnego. Jest też dużo pytań związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej. Mieszkańcy szukają również informacji o podatkach i o sytuacji na drogach. Ponadto zgłaszają uwagi dotyczące np. czystości w naszym mieście.
– Z infolinii korzysta wielu białostoczan, którzy dzięki temu załatwiają urzędowe sprawy szybciej niż kiedyś. Liczba zrealizowanych połączeń potwierdza, że jej uruchomienie było dobrym pomysłem – mówi prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski.
Infolinia działa w poniedziałki w godz. 8.00-17.00, w pozostałe dni tygodnia w godz. od 7.30 do 15.30 oraz w otwarte soboty w godz. od 8.00 do 12.00. W poniedziałki konsultanci odbierają średnio około 300 połączeń, natomiast od wtorku do piątku interesanci dzwonią ponad 200 razy dziennie.
mateusz.nowowiejski@bialystokonline.pl