Wydana w poniedziałek (9.09) przez Wojewodę Podlaskiego Bohdana Paszkowskiego decyzja o zezwoleniu na rozbudowę drogi krajowej nr 66 na odcinku Podbiele – Suchowolce oznacza, że na ostatnim z 5 odcinków realizacyjnych modernizowanej drogi między Bielskiem Podlaskim a przejściem granicznym w Połowcach prace ruszą w pełnym zakresie.
Pierwsze roboty miedzy Bielskiem Podlaskim a Połowcami (granica z Białorusią) rozpoczęły się wiosną bieżącego roku. Cały 33-kilometrowy odcinek jest podzielony na 5 części realizacyjnych: Bielsk Podlaski - Podbiele, Podbiele – Suchowolce, Suchowolce (przejście przez miejscowość) oraz Suchowolce – Kleszczele, Kleszczele – Połowce. Całość ma być gotowa do końca 2020 roku.
Fragment Podbiele – Suchowolce, na który dzisiaj GDDKiA dostało zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, ma długość nieco ponad 10 km. Budowany jest przez firmę Unibep, a kontrakt o wartości 87,27 mln zł ma być zrealizowany do listopada przyszłego roku. To właśnie na tym odcinku, w ramach wstępnych prac prowadzonych na zgłoszenie, natrafiono pod koniec lipca bieżącego roku na nieznany cmentarz pod drogą. Aktualnie kończą tam pracę archeolodzy.
Modernizowana DK66 od Bielska Podlaskiego do miejscowości Połowce o łącznej długości 33,3 km zyska wzmocnioną konstrukcję jezdni przystosowaną do nośności 11,5 tony na oś, nową nawierzchnię, na skrzyżowaniach zostaną wybudowane pasy do skrętu w lewo, a obok głównej drogi powstaną jezdnie dodatkowe (drogi serwisowe) obsługujące ruch lokalny. Będą też ścieżki rowerowe lub tzw. ciągi pieszo–rowerowe. Do tego wykonane zostanie to wszystko, na co rzadko zwraca się uwagę - budowa odwodnienia jezdni, budowa kanałów technologicznych czy oświetlenia części skrzyżowań.
mateusz.nowowiejski@bialystokonline.pl