Według rankingu Rzeczpospolitej Mlekovita to najcenniejsza marka produkcyjnego sektora gospodarki i lider branży spożywczej, podzielonej na cztery branżowe kategorie (słodycze, napoje bezalkoholowe, alkohole i pozostałe produkty spożywcze). Pod względem wartości marka Mlekovita jest wyceniana na 1,3 mld złotych, czyli o 745 mln zł więcej niż przed sześcioma laty, co stanowi 134-procentowy wzrost wartości. Takie wyniki zaowocowały Nagrodą Specjalną "Złota 6", czyli równorzędnym wyróżnieniem przyznanym 6 firmom, które w ostatnich 6 latach najwięcej i najbardziej dynamicznie zwiększyły wartość swoich marek. Podlaska firma znalazła się w tym zaszczytnym gronie m.in. wraz z markami PKO Bank Polski i Orlen. W ogólnym Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek zajęła 7. miejsce, będąc pierwszą marką mleczarską w zestawieniu.
Opublikowany przez Rzeczpospolitą Ranking Najcenniejszych Polskich Marek jest rzetelnym obrazem polskiego rynku. Jak podkreślali organizatorzy podczas gali, dobra marka to gwarancja pewności i stabilności zwłaszcza w okresie kryzysu – to bowiem towary wysokiej jakości połączone z wysoko cenioną marką stają się coraz popularniejsze wśród klientów i to im konsumenci ufają bardziej niż markom słabszym. Podstawowym kryterium selekcji marek była ich polskość, rozumiana jako miejsce ich narodzin, a także metoda opłat licencyjnych (tzn. hipotetycznych opłat, jakie ponosiłby użytkownik marki, gdyby korzystała z marki na podstawie umowy licencyjnej) oraz wyceny marek według danych twardych (finansowych, czyli wartości sprzedaży) i miękkich (badania konsumenckiego na grupie 1200 respondentów).
anna.d@bialystokonline.pl