Rower, instalacja fotowoltaiczna, trening z mistrzami MMA
"Pozwól sercu działać" - pod takim hasłem odbywa się w tym roku Miesiąc Dobroczynności. Mimo, że zmienia się jego forma, cel pozostaje ten sam. Chodzi o pomoc dla podopiecznych Białostockiego Hospicjum dla Dzieci. W tym roku całość kwoty zebranej podczas Miesiąca Dobroczynności wesprze rehabilitację maluchów z Białostockiego Hospicjum dla Dzieci. Organizatorzy liczą, że środki uda się zebrać nawet bez koncertów, balu charytatywnego, zbiórek do puszek w sklepach.
- Nie poddajemy się, wręcz przeciwnie. Hospicyjne rodziny potrzebują nas nawet bardziej niż zwykle. Wierzymy, że jest wielu ludzi, którzy zechcą im pomóc, a naszemu zespołowi nie brakuje pomysłów na stworzenie okazji do pomagania. Podczas Miesiąca Dobroczynności będzie ich naprawdę sporo. Pozostajemy też otwarci na każdy gest i chęć współpracy – mówi Krystyna Skrzycka, wiceprezes Fundacji "Pomóż Im".
W tym roku najważniejsze są aukcje. Jeszcze w październiku wystartowała licytacja niezwykłego roweru Mad Bicycles alu-frost stworzonego przez Adama Zdanowicza. W listopadzie można też m. in. zdobyć w ten sposób pełną instalację fotowoltaiczną o wartości 14 tys. zł od firmy Elem, a także stworzenie od a do z profesjonalnej strony internetowej przez Gogler.
Do wylicytowania są też trening z mistrzami MMA czy mecze online z jednym z najpopularniejszych youtuberów zajmującym się grą w FIFA.
Obrazy przedstawiające region
Istotnym elementem jest również aukcja obrazów "Podlaskie Impresje" współorganizowana przez Podlaski Instytut Kultury i Fundację "Pomóż Im". W poprzednim roku jej pierwsza edycja przyniosła 12 410 zł. W tym weszła w harmonogram Miesiąca Dobroczynności jako jego wielki finał. Podczas aukcji będzie licytowanych aż czternaście obrazów. Są to prace artystów malarzy związanych z Podlaskim Instytutem Kultury w Białymstoku, biorących udział w wystawach i plenerach organizowanych przez PIK.
- Propagujemy sztukę ale przede wszystkim wspieramy szczytny cel. Dbając o podopiecznych fundacji, myślimy też o ich bliskich. Z wielką radością angażujemy się w obchody Miesiąca Dobroczynności. Dobro zawsze wraca – mówi Karolina Szymańska-Skowronek, kierownik działu projektów, pomysłodawczyni i koordynatorka aukcji z ramienia Podlaskiego Instytutu Kultury w Białymstoku.
W listopadzie Fundacja zachęca także do indywidualnych zbiórek tworzonych za pomocą mediów społecznościowych, np. urodzinowych. Wirtualne puszki mają zastąpić te stawiane w sklepach czy restauracjach. Również w mediach społecznościowych odbywają się charytatywne transmisje live.
dorota.marianska@bialystokonline.pl