Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku rozdzieli podlaskim gminom dotacje na zadania z zakresu usuwania azbestu. O pieniądze z tej puli chce starać się Białystok. Aby złożyć wniosek w tej sprawie, miasto musi przedstawić wykaz właścicieli nieruchomości, którzy w latach 2016–2017 zamierzają usuwać wyroby zawierające azbest z terenu Białegostoku przy wykorzystaniu dofinansowania z WFOŚiGW.
Magistrat zaapelował, by takie osoby złożyły stosowne informacje do 24 grudnia. Z wypełnionym formularzem należy: zgłosić się do Informacji Urzędu Miejskiego w Białymstoku przy ul. Słonimskiej 1 (parter), przesłać e-mailem na adres dgk@um.bialystok.pl lub pocztą na adres Urząd Miejski w Białymstoku, ul. Słonimska 1, 15-950 Białystok, można też przefaksować pod numer 85 869 6529. Na pytania szczegółowe odpowiada Departament Gospodarki Komunalnej (tel. 85 869 6510).
Zgodnie z przyjętym przez Polskę planem działań na rzecz kraju wolnego od azbestu, całkowite usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów zawierających ten szkodliwy dla zdrowia materiał budowlany ma nastąpić do 2032 r.
ewelina.s@bialystokonline.pl