Lidl ruszył na pomoc krzywym marchewkom, które już są do kupienia w sklepach tej sieci. Warzywa są krzywe, a więc wyglądem nie pasują do sklepowych produktów. Są jednak równie dobre i wartościowe.
- Daj szansę marchewce! Wygląda inaczej, smakuje tak samo. Nie marnuj żywności i wspieraj polskich rolników – zachęca Lidl w swojej kampanii.
Jakiś czas temu sieć promowała nieperfekcyjne buraki, które jak się okazało – chętnie były kupowane przez klientów. To uchroniło warzywa przed zmarnowaniem, a rolnika przed poniesieniem gigantycznych strat. Marchewki zostały zaś odkupione od polskiej Grupy Producentów Owoców i Warzyw – POLFARM, z siedzibą w Chwaszczynie, na Kaszubach. Zostały już prawie spisane przez rynek ze względu na krzywiznę, popękania oraz nieregularne wymiary. Lidl postanowił znów spróbować pomóc. Marchewki od 9 grudnia są w sprzedaży, za 5 kg zapłacimy 4,99 zł.
- Doskonały wygląd warzyw, piękny kolor czy regularny kształt to częste przesłanki decydujące o zakupie danego produktu lub jego odrzuceniu w przypadku niespełnienia tych oczekiwań. Niestety wiemy, że klienci wciąż pozostają w tym zakresie bezlitośni, a przecież natura tak nie działa. Sądziliśmy, że i tym razem niedoskonałe warzywa zostaną odrzucone przez rynek, ale szczęśliwie dzięki wspólnej akcji z siecią Lidl Polska uda się uchronić marchewki przed zmarnowaniem. Liczymy, że tego typu działania oprócz zapobieganiu marnowaniu warzyw mają również charakter edukacyjny i że w przyszłości wszyscy spojrzymy na niedoskonałości produktów z większą otwartością – komentuje Michał Gulczyński z ulokowanego na Kaszubach POLFARMU, ciesząc się tym samym, że Lidl promuje ideę zero waste.
Sieć Lidl od dawna robi bardzo wiele, by zapobiegać marnowaniu się żywności. Przykładowo - owoce, warzywa oraz pieczywo, które stracą świeżość, są przekazywane przez Lidla do dalszej przeróbki na biogaz.
Marchewka będzie dostępna w sklepach do wyczerpania zapasów.
justyna.f@bialystokonline.pl